Kjapp og trygg hosting for Wordpress

aksjer/investeringer med EF

Helge

Profesjonell Googlesøker
Hei folkens


Er det noen her som driver med aksjehandel gjennom firmaet sitt og har lysst å fortelle litt hvordan det fungerer ?


Jeg får snart 10K inn på konto og tenkte jeg skal investere det i noe, aksjer eller et eller annet webprosjekt som drar inn penger automatisk hver mnd. Noen som kan annbefale hva som er best av det ?

Snakker da om "trygge" aksjer som f.eks komplett eller telenor.
 

neXon

Medlem
Et enkeltmannsforetak er deg, så du har ikke mye å hente med å ha det på firmaet. Saken er noe annet om du har AS/NUF

Vil uansett ikke anbefale å gå inn i aksjemarkedet nå.
Denne fantasi oppgangen vil ikke vare lenge + H1N1 vil nok påvirke økonomien.
Frykter ny nedtur i Oktober.
 

Atlas

Medlem
Det kommer litt an på hva du mener med å investere i aksjer.
Hvis du er ute etter en hurtig gevinst - altså kortsiktet investering i aksjer - så er det helt korrekt hva de andre sir: ikke invester nå og spesielt ikke hvis du ikke vet du gjør! Det er stor risiko for å miste mye eller eventuell det hele. Men selvfølgelig også sjanse for den store gevinsten.
Hvis du er ute etter en langvarig investering (15-20-30 år) så er det en hel annen snak. For da vil utsving pga svineinfluensa, kriger, oljekriser o.a. ikke ha samme betydning. Ved en så langvarig investering i "sikre" aksjer vil du alltid få en gevinst. Kunsten er da å finne de aksjer som gir størst gevinst. Ved langstiktet investering er det sjeldent at man får veldige store gevinster i prosent. Derfor blir 10.000 kroner også veldig lite å investere i langsiktede aksjer.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Necatrine: vell, jeg tror fortsatt at h1n1 kun er mediapandemi.... Nå er det nesten like mangen som har død av h1n1 som det dør av vanlig influensa iløpet av et år :p


Kjøpe websider som tjener penger da? Er det det samme som om jeg skulle kjøpt f.eks en pc til firmaet? bare til å skrive det av ? eller er det noe styr der ?
 

neXon

Medlem
ja, h1n1 er en mediapandemi...dette har de gjort før.

Om noen mnd kommer vaksinen, og det er da ting kommer til å skje. Den inneholder noe av det farligste du kan få i deg, miljøgiften kvikksølv (3 ganger). Influensavaksinen inneholder kvikksølv - VG Nett om Svineinfluensa

Husk at i 1976 var det også utbrudd av Svineinfluensa. Stort antall av de som tok vaksinen døde. YouTube - Ron Paul (CNN) Swine Flu: "Scare the People to Death" 5/2/09

Når en arbeidstaker ikke møter opp på jobb vil det få store følger for driften. Så enkelt er det :)

Så skal bli spennende å følge med tiden fremover :D
 
Topp