Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Aftenposten har falsk nyhet for å fremme eget nettsted

Ole

Medlem
Det der har vært "nyhet" på aftenposten i en god uke eller noe. Riktignok med litt varierende plassering...
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hva er det som er falsk med denne nyheten da?
Det er vel ikke noe galt i å promotere sitt eget nettsted, ved å skrive en nyhet om nytt innhold på eget nettsted?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Til å være en kommersiell aktør på nett synes jeg du nå er meget sær "brukernavn"!

Det er vel ingen tvil om at eget medie er det beste stedet for å promotere egne tjenester/produkter. Deretter vil det være hos konkurrenten, og det tredje beste vil være relaterte medier ellers.

Å la seg provosere så mye over dette virker for meg som om man leter etter ting å pirke på! Og, hadde det vært bedre om det var om et eksternt nettsted som tilbød det samme?? Og, i tilfelle hvorfor??
Vi alle vil jo skape trafikk på egne sider og bruker da de virkemidlene som er mulige! Jeg vil si at Aftenposten her bruker en god strategi for å skape enda mer blest om egne produkter!
 

Keanu

Geek
Dette er vel ikke noe nytt. VG har gjort dette lenge for nettby, møteplassen, snutter, VG Blogg og den spillarkaden sin. Dagbladet har gjort det for Blink, 123spill og kjendis.no.

Websurfere er blitt bannerblinde, og sidene må gjøre nye tiltak for å gjøre sin nettsatsning profitabel. Mange gjør dette med såkalte ekstratjenester, som ikke akkurat kan forbindes med nyhetsformidling. Jeg synes iallefall det er greit. Dessuten blir det ikke fremstilt som en nyhet slik jeg ser det, du får ikke noen "Les saken"-lenke.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det er ingen nyhet og å kalle det "ordspill-feber" er å overdrive.
Og hvem har sagt at det er galt, det er smart.

Men jeg leser nyhetene på aftenposten.no hver dag og syns det ser useriøst ut. Jeg vil ha nyheter, reklame bør ikke presenteres som nyheter, det blir bare irriterende.

Du skriver det riktignok er smart - men, så slakter du det i neste avsnitt! Så hva skal en egentlig tro du mener....
Er vel heller du som har "helgardert" deg ved å ha en mening på begge sider...

Ville du gjort dette selv?? Det er vel spørsmålet!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvorfor mener du dette bryter med vær varsom plakaten?

Og, dette er jo ikke reklame for en kommersiell tjeneste! Dette er omtale av en tjeneste som i dette eksempel er tilbudt av aftenposten. Ordspill er et velkjent og et spill med tradisjoner i Norge.....
Hele denne tråden er egentlig basert på en "ikke sak"..... "storm i et vannglass"!!!
 

clinton4

Medlem
Denne typen markedsføring er jo ikke noe anderledes en den dere "blogghorer" driver med. Selger poster som skal se ut som artikler for leserene.

Må bare legge til at jeg ikke har noen i mot denne typen markedsføring og mener ikke noe vondt med ordet "blogghorer", var bare noe jeg snappet opp i en annen tråd her ;)
 

Daniel

q(O_o)p
De har jo tilogmed fått eget domene å hore på, så det navnet tror jeg nok er til sin rett :)
 

tyr897

Medlem
Ser ikke helt forskjellen på denne typen reklame, og å plassere "kryssord på side 12" på en vanlig avisside. Det er en tjeneste avisen tilbyr som del av "avis-pakken", det må da være fair-enough?
 
Topp