xdex
Medlem
Jeg syns det er utrolig dårlig praksis å bare ta pengene uten videre. At det koster penger å ha inaktive kontoer stående stemmer i praksis ikke, freelancer.com får også renter på pengene.
Selv om det står i diverse betingelser så betyr det ikke at man ikke skal protestere på det. Jeg fikk utsatt fristen på istockphoto med ett år etter at jeg klaget på praksisen.
Men pengene blir jo ikke tatt uten videre? Det er en grunn til at pengene blir trukket. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du sier at det i praksis ikke stemmer, at det altså ikke koster penger?
10.000 inaktive brukere. hver av disse bruker 20-30mb, som delvis (da noe er private filer i form av prosjekter som er låst) kan lastes opp og ned. Da har man også båndbredde man må betale for, inkludert all den reserverte plassen som allerede er tatt. Hvis freelancer kan frigjøre alt dette, mot at du ikke gjør noe fornuftig på nettsiden, annet enn å bare bruke en haug med plass (og at du heller ikke betaler noen form for avgift) så er det mye penger å spare. Det blir som en overprisa dropbox tjeneste, med en haug av begrensinger, hvor alt slettes dersom du ikke er aktiv, eller ønsker å betale. Er du aktiv, null problem, for da har dem regnet ut at du mest sannsynlig generer penger i form av andre avgifter (fordi du tar/gir oppdrag).
Hver gang ett prosjekt er ferdig, lastes filene opp. Om det er i form av zip, ren PSD, eller php filer, vil jo alltid variere. Så kan man heller spekulere i om man burde prøve å bruke mest plass som mulig, for å få valuta for pengene.
Her er det snakk om en konto der du har penger stående til fremtidige prosjekt, på linje med en konto hos f.eks Pokerstars eller Unibet.
Bare så du ikke får sjokk, som @Jens1986 også påpeker. Her har du reglene fra betsafe, og det er mye lignende regler der ute.
If the User does not log on to and/or log out of its Account for a consecutive period exceeding 12 months, then after these 12 months the User's account will be deemed as "Inactive". Once the Betsafe Account is deemed to be inactive, you agree to pay Betsafe a monthly administrative fee of EUR 5 (or the current balance of your account, if less) as long as a balance remains positive.
https://www.betsafe.com/en/customer-service/terms
Sist redigert: