500,- til den som greier å kontakte en leverandør for meg

Rismoen

Medlem
Hei, jeg sliter med å få tak i noen varer fra en relativ stor leverandør som har fabrikker over "hele verden".
Har sendt ut noen mailer her og der, men får bare beskjed om at jeg skal kontakte "han" og "hun" men når jeg gjør dette får jeg ikke noe svar...

Så alt du trenger å gjøre er å få tak i dette firmaet og bestille varer for x antall kroner og få de til å sende disse varene til min norske eller amerikanske adresse.

Jeg betaler deg 500 NOK om du greier å få tak i disse varene for meg.

Så dealen er enkel, får du tak i varene for meg får du 500,- rett i lomma eller via firmaet ditt, får du ikke tak i varer får du ingen ting.

Skal du ta dette oppdraget så er det fint om du er god i engelsk.

Bare svar i tråden her om du er interessert så skal jeg sende deg en PM ;)

Rismoen

Medlem
Om din mann på saken ikke får noe resultat så send en melding med hvilken vare det er snak om, utover at jeg bare er nysjerrig har jeg 3 procurement agents jeg bruker fast som sporer opp slike rariteter + presser priser for meg :)

Det skal jeg gjøre ;)

Hvor mye koster slike "agenter"?

cruzader

Medlem
De jeg bruker tar et lite påslag på varene, noe som hittil fortsatt har gitt meg bedre priser.
Jeg finner f.eks en leverandør på alibaba som gir meg en pris på 12$ stk for 1000 enheter, sender han en kopi av pristilbudet så kontakter han andre fabrikker som ikke er like flinke få fatt i "oss vestlige" selv via nettsidene som er.
Så finner han gjerne en fabrikk som tilbyr 9,2$ stk så gir han meg en pris på 9,5$ stk.

Siden de tilhører firma som spesialiserer seg på dette har de da også allerede etablerte forhold til fabrikkene, så ser på det som et pluss at de er lokaltkjente og vet at "han der på hjørnet handler man ikke hos" mens om han har beste nettsiden + svarer godt for seg kunne det være jeg valgte bestille fra han og få dårlig kvalitet.
Siden de har etablerte forhold kan de levere OEM (din design/branding på produkt/emballasje) til mindre kvanta enn om jeg kommer som førstegangskunde, gjerne på 100stk istedenfor 300-500, samt jeg slipper stortsett noe engangspris typisk på 50-100$ for tilpassing av produksjonslinjen.

Samt skal jeg ha gjerne 6 forskjellige ting, så holder de til i de største fabrikkområdene.
Så fabrikken leverer varene på døren eller sender det dør-dør "grisebillig" i kina før agenten da pakker alle varene samlet og sender til meg.
Istedenfor at jeg betaler for 6forskjellige DHL pakker med sviende grunnbeløp før vektprisingen, så kan spare et par hundre $ i porto også.

Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Her er noen av stedene de holder til:

75SSk.jpg

Rismoen

Medlem
Nå har jeg endelig kommet i kontakt med dem, så dere som ble satt på saken trenger ikke å lete lenger.

Men uansett, takk!

Rismoen

Medlem
Så Du har satt folk i arbeid og jobbet parallelt og nå sitter de med Svarte Per :)

Det var i teorien bare en person som var på saken, så de jobbet ikke parallelt i det hele tatt.

Hadde det vært et scenario at begge var på saken og begge hadde fått kontakt med leverandøren skulle jeg mer enn gjerne gitt de en lapp med bilde av Sigrid Undset hver.

Topp