Tonny Kluften
Administrator
Takk TorsteinO.
Vi tar spørsmål ang.websider i egne tråder og lar denne tråden forbli en 180.no-tråd.
Vi tar spørsmål ang.websider i egne tråder og lar denne tråden forbli en 180.no-tråd.
Flyttefirma er en av bransjene som det er sikrest at man slår opp i en katalog for å finne.
Men, jeg regner med du har et godt tallgrunnlag for å komme med et slikt utspill!?!
Med den påstanden antar jeg at du har litt tall å begrunne utsagnet ditt med? Siden du regner med at andre har det tenker jeg på.
En katalog KAN være lønnsomt, men etter min mening er en oppføring her verdt null og niks om man ikke vet litt om hvor mange som søker etter bransjen man opererer i.
Betviler du min opplysning eller er du bare ute etter å kverulere?
Å ikke kjøpe over telefon synes jeg blir noe spesielt å komme med som anbefaling. Jeg ville eksempelvis aldri i livet reist fra Oslo til Ålesund for å selge en annonse til kr.3-5.000,-. Det sier seg vel selv hvis man har litt forståelse for tall!?!
Alle som selger annonser har ikke nødvendigvis store marginer, og si at minst 50% er vanlig synes jeg rett og slett blir litt for dumt.
Men, jeg regner med du har et godt tallgrunnlag for å komme med et slikt utspill!?!
Jeg betviler.
Men du er jo en artig skrue da, når du mener at vi andre prøver å "hjelpe mannen rett inn i konkurs????" når vi kommer med en påstand uten å kunne begrunne med tall, når du selv ikke har et eneste tall å vise til.
Og selvom flyttebyråbransjen er aktuell i katalog-verdenen, så kan du vel være enig i at det er en fordel å få vite litt om hvor mange som søker etter dette hos denne spesifikke katalogen før man betaler opp mot 6000,- eks mva for et halvår?
Eller har du så stålkontroll på 180.no og deres tall at du mener dette er vel verdt pengene?
har jobbet for et datterselskap av eniro og flere jeg kjenner har jobbet for eniro. annonser som jeg skulle selge for 26.000 kunne jeg selge for ned til 10.000 "som et godt tilbud". og gulesider sine priser kan man få ned MYE.
Min påstand er basert på tall, og da med bakgrunn fra bransjen. Og, jeg er sikker på at selger vil legge frem tall til deg om du spør.
Merker jeg er ufattelig lei av "person vs sak" gnålingen her inne. Det er DU som kommer med en påstand så da er det DEG jeg må forholde meg til. Om det er et problem for deg er det vel bare å la vær å diskutere?? Du tåler jo tydeligvis ikke at noen er kristiske til dine påstander.
Til msites, misforstå meg rett. Produktet vårt var ikke dårlig og vil heller ikke si at gulesider er det. det jeg mener er at man alltid kan få ned prisen drastisk. Og en god selger selger ikke på pris som du også har rett i. Men det var heller ikke poenget mitt, det vi snakket om i denne trådet var om en annonse er verdt noe. At gulesider skal ha 100.000 høres veldig mye ut. Hva får du for det?
At gulesider.no skal ha 100K og at TS oppfatter det slik at dette er det de selger, viser jo bare at han ikke er en profesjonell kjøper i praksis. Kun i teorien og jussen.
Dette er dessverre en av de største utfordringene når det kommer til kjøp og salg over telefonen, og spesielt for katalogbransjen vil jeg si.
gulesider.no har garantert andre løsninger til rimeligere priser, ellers ville nok katalogen vært ganske eksklusiv.