Kjapp og trygg hosting for Wordpress

180.no

hjelweb

New Member
Har akkurat startet et flyttefirma og blitt ringt ikke mindre enn 5 ganger fra dette firmaet om oppføring. Prisen varierer veldig fra selger til selger. De starter på samme pris men jo mer samtalen varer jo billigere blir prisen.

Men er det noen som har peilig på hva som er verdt å betale her, om det er noe i det hele tatt.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dealen er da at du betaler for at folk skal finne firmaet ditt her i det hele tatt? Eller er dette for en mer synlig plassering enn den vanlige?

Uansett er det jo greit å vite litt om pris og hvor mange relevante søk det gjøres. Det hjelper jo fint lite at de har massevis av trafikk hvis ingen gjør søk som gjør at de finner ditt firma.
 

hjelweb

New Member
Dealen er da at du betaler for at folk skal finne firmaet ditt her i det hele tatt? Eller er dette for en mer synlig plassering enn den vanlige?

Uansett er det jo greit å vite litt om pris og hvor mange relevante søk det gjøres. Det hjelper jo fint lite at de har massevis av trafikk hvis ingen gjør søk som gjør at de finner ditt firma.

Helt enig. De sier bare at de har så så mange treff osv. Og prisen varierer alt fra 6000,- eks.mva til 1500,- eks.mva for et halvtår.
 

spikre

peterhamre.no
Etter hva jeg har hørt og lest tidligere, er oppføring i kataloger null verd for mindre selskaper. Kanskje Komplett.no har en oppføring, men mindre butikker og nettbutikker har ikke dette - i hvert fall ikke slik at det er lønnsomt.
Si nei til alle henvendelser du får fremover. Du tar selv kontakt om du er interessert i å kjøpe noe.
 

Erlend

Medlem
Dette bør du styre unna, det gir så liten effekt at det er ikke verdt en burger på Burger King en gang!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Kjære mor altså......har dere tenkt å hjelpe mannen rett inn i konkurs????

Flyttefirma er en av bransjene som det er sikrest at man slår opp i en katalog for å finne. Dette er noe man som regel trenger en sjelden gang, og derfor har man ikke noen relasjon til verken et bestemt firma eller bransjen.

Det er klart at man skal tenke i retningen av kataloger når man skal gjøre fremstøt for å skaffe kunder.

Sett deg ned og skaff deg en oversikt over katalogene, få litt tall på bordet (både priser, søk og besøk) og få på plass et budsjett over hva du skal bruke på de forskjellige.
Husk at det er DU som er selgeren av dine produkter og at katalogen kun tilbyr deg et utstillingsvindu. Det er DU som må lage den selgende beskrivelsen etc.

Pass på å ha gode rutiner for å finne ut hvor du får kundene fra. Spør alltid om hvor de fant deg, og pass på å lage en god oversikt som du kan bruke når avtalene skal fornyes.
 

Tonny Kluften

Administrator
Ikke betal 180.no for noen ting, de lyver om tall for å selge, så enkelt er det, jeg personlig har erfart det og mange andre har erfart det, tallene deres er ikke til å stole på.
Ikke betal noen kataloger i det hele tatt. De er stort sett verdiløse. Hvis du ikke vet at du får trafikk fra en spesiell katalog så hold deg unna. Du kan registrere deg hos katalogene som er gratis,da taper du ikke penger.
Les mer om 180.no her: https://www.webforumet.no/forum/gen...n-no-advista-et-irritasjonsmoment-180-no.html

Det du bør gjøre for å få trafikk fra Internett er å sørge for at du havner på topp på søkeresultatene hos Google når noen søker på "flytting Oslo","flyttebyrå Oslo" osv.
 
Sist redigert:
jeg ville selv ikke kjøpt noe av en som vil selge noe over telefon som du selv ikke har bestilt. (har selv drevet med telefonsalg).

det jeg ville gjort er å jobbe med å bli synlig i google og vurderert å betale for annonse i gulesider, det er omtrent den eneste katalogen som blir brukt. om du skal gjøre det hadde jeg ringt dem og sagt at de hadde ringt meg, og deretter presset prisen langt nedover. alle som selger annonser har store marginer å gå på, så å presse prisen minst 50% ned er ikke unaturlig.
 

Msites Ltd

Livsnyter
jeg ville selv ikke kjøpt noe av en som vil selge noe over telefon som du selv ikke har bestilt. (har selv drevet med telefonsalg).

det jeg ville gjort er å jobbe med å bli synlig i google og vurderert å betale for annonse i gulesider, det er omtrent den eneste katalogen som blir brukt. om du skal gjøre det hadde jeg ringt dem og sagt at de hadde ringt meg, og deretter presset prisen langt nedover. alle som selger annonser har store marginer å gå på, så å presse prisen minst 50% ned er ikke unaturlig.

Å ikke kjøpe over telefon synes jeg blir noe spesielt å komme med som anbefaling. Jeg ville eksempelvis aldri i livet reist fra Oslo til Ålesund for å selge en annonse til kr.3-5.000,-. Det sier seg vel selv hvis man har litt forståelse for tall!?!

Alle som selger annonser har ikke nødvendigvis store marginer, og si at minst 50% er vanlig synes jeg rett og slett blir litt for dumt.
Men, jeg regner med du har et godt tallgrunnlag for å komme med et slikt utspill!?!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Da jeg kjøpte bolig for noen år siden overrasket det meg at eiendomsmeglerne ikke kunne tilby flytting som en del av "pakken". Hvorfor gjør de ikke det egentlig?? De selger jo boliger hver bidige dag, så hvorfor har ingen tenkt på dette med å lage en slags pakkeløsning som inkluderer vask og flytting og alt sånt?

Hadde jeg drevet flyttebyrå hadde jeg presset på for å komme inn under vingene hos en leverandør av kunder, som ikke bare ville levere kunder nå og da men i nærmest endeløs strøm. Eiendomsmeglere er jo en gullgruve for flyttebyråer!
 

hjelweb

New Member
Da jeg kjøpte bolig for noen år siden overrasket det meg at eiendomsmeglerne ikke kunne tilby flytting som en del av "pakken". Hvorfor gjør de ikke det egentlig?? De selger jo boliger hver bidige dag, så hvorfor har ingen tenkt på dette med å lage en slags pakkeløsning som inkluderer vask og flytting og alt sånt?

Hadde jeg drevet flyttebyrå hadde jeg presset på for å komme inn under vingene hos en leverandør av kunder, som ikke bare ville levere kunder nå og da men i nærmest endeløs strøm. Eiendomsmeglere er jo en gullgruve for flyttebyråer!

Det var et utrolig godt råd. Tusen takk!

Har fått en del tilbud om websider her og det jeg stusser over er at det er så store prisforskjeller. Alle beskriver sånn ca. at de gjør samme jobb men prisen varierer fra 11.000 eks.mva og 5.000 kr ink.mva. Dette er priser som kan matches av både Idium og Nsn.

Jeg skjønner at det ikke er en enkel jobb og at det tar tid å lage en webside, og også at det koster. Men med må mange konkurrenter og disse prisene vet jeg ikke helt hvorfor jeg skal velge den enkelte.
 

Tonny Kluften

Administrator
Du bør velge noen du føler du kan stole på og som du mener er langsiktige, du trenger noen som også er der om 3 år.
Det er mange ting som spiller inn her.
Idium og Nsn f.eks. bruker sine egne script for å lage sidene mens de fleste som tilbyr deg noe her på WF bruker script med åpen kildekode, dvs at webfolk fra hele verden kan redigere hva som helst på sidene dine, du er altså ikke avhengig av å betale noen fra Idium og Nsn for videreutvikling eller avanserte løsninger, du kan til og med lære det selv.
 
Topp