Det tar veldig lang tid å sette opp en GOD Adwords kampanje, særlig om man er amatør. Jeg regner også med at proffene bruker noen timer på det, eller hva
@Kenneth Dreyer?
Ja, det tar mye tid om du skal inn i en bransje med mye konkurranse. Som oftest betyr jo mye konkurranse at du møter konkurrenter som har leid inn andre byråer/konsulenter til å hjelpe seg og da blir det jo vanligvis tyngere å konkurrere. Men igjen så finnes det jo nisjer og om du har rettighetene på en merkevare blir jo også konkurransen mindre.
Kan forøvrig støtte meg bak
@Morph sin kommentar - Adwords er et bra utgangspunkt om man går på nett for første gang. Man får umiddelbart trafikk inn og kan bruke denne som grunnlag for å analysere veien videre:
Kundereisen i enkelt format:
- Finne kunder: Klarer du å treffe riktige segmenter i Adwords?
- Konvertere kunder: Er tilbudet på nettsiden bra nok? Forstår de besøkende hvordan de skal bruke nettsiden?
- Engasjere kunder: Hva skjer med de besøkende etter en konvertering?
Om man bedre kan svare på disse spørsmålene litt bedre etter å ha kjørt en Adwordskampanje har man et langt bedre grunnlag.
Men om totalpotten er 100.000 og deretter har man ikke en eneste krone til å ta av - vel da hadde jeg vært forsiktig med Adwords-kronene.
Et stalltips til om du kjører på med Adwords - selger du f.eks sykler - ikke by på ordet "sykkel". Lett etter den lange hale som er mest mulig relevant til ditt tilbud - f.eks "Nakamura Grade" som havner rett på kategori eller produktsiden din. Du vil heller ha lave volumer trafikk og høy relevans til en billig penge fremfor høye volumer og dårlig relevans til mye penger.