Hva er vitsen med en navigasjonslinje når du ikke har noen navigasjon? Det er jo masse gode ting man kan putte der.. Eksempler:
- "Hverdagsmat" / "Festmat" / "Sunn mat" / etc..
- "Forretter" / "Hovedretter" / "Desserter" / etc..
- "Oppskrifter" / "Mattips" / "Send inn dine oppskrifter" / etc..
Ellers kan jeg gi litt generell feedback:
-
Markup Validation of http://www.mineoppskrifter.no/ - W3C Markup Validator <-- ?
- Hovedoverskriften din er litt for liten, og litt for selvopptatt.
dropp "med mineoppskrifter.no" på slutten, så passer alt fortsatt på én linje selv i større format!
- Headeren din med scanlines er litt 90-talls (sorry!). For det første er scanlinesa feil vei i forhold til bakgrunnen, for det andre synes jeg ikke det var så fint. Faktisk synes jeg at siden hadde vært enda finere hvis du hadde droppet å ha logoen som en banner, i og med at logoen faktisk er veldig fin på egenhånd. Gi den litt whitespace rundt seg, så ser alt bedre ut, pluss at du utnytter plassen på siden bedre også.
- Selv om det sikkert ikke er noe du vil gjøre noe med grunnet inntjening, så synes jeg det var veldig mye annonser på siden.
- Enig i tidligere kommentarer om at kategoriene dine ser litt rotete ut. Forsåvidt veldig brukervennlig, men lange lister er ingens favoritt å lete seg gjennom. Som en start kan du i alle fall være konsekvent på å bruke store førstebokstaver på alle kategoriene.
- Jeg gjentar - ALT for mye reklame. Virkelig.
- Hva er den boksen med "jeg elsker mat. Mat er alltid godt" nederst i høyre hjørne? Jeg synes for det første teksten er litt malplassert (hvorfor "jeg"?), og for det andre at den ikke trengs, siden den ikke bidrar noe til sideopplevelsen.
- Banneren er ikke klikkbar tilbake til hovedsiden.
- Folk vil gjerne ha masse interaktivitet på nettsiden sin. Gjør det lettere å sende inn en oppskrift (en direkteknapp til skjemaet på forsiden, gjør det til et hovedfokus), så vil du få inn mange flere oppskrifter. Jeg lover å bidra selv
Lykke til, kult konsept, selv om konkurransen er stor (mat.no er min favoritt).