Jeg har utviklet en backupapplikasjon som tar systematisk backup av enten FTP-serveren, databasen eller begge deler, og lagrer data på en sikker måte.
Systemet er bygget med PHP, og trenger følgende for å fungere:
I tillegg til selve systemet, leveres det også med et administrasjonspanel som lar deg styre alle innstillinger, og oppførselen på systemet. Du har muligheter som:
Systemet kan installeres hvor som helst, så lenge det er på samme server som det skal taes backup av.
Siste stabile versjon er 1.2, men 1.3 er under utvikling. Alle som kjøper systemet vil betale en éngangsavgift, og vil så få mulighet om å oppgradere til nyere versjoner gratis. Jeg kommer også til å tilby gratis support, som installering av systemet og vedlikehold.
Om du, din bedrift eller andre du kjenner kunne hatt nytte av dette systemet, kan dere kontakte meg via PM eller på epost post@davidsteinsland.net for videre informasjon.
Foreløpig pris ligger på 2500 kroner. For installering på flere enn én side, kommer det et tillegg på 500 kroner (uansett hvor mange sider).
Funksjoner som er planlagt å komme i fremtiden:
Systemet er bygget med PHP, og trenger følgende for å fungere:
- PHP 5.3 (tidligere versjoner støttes også)
- Zip (se PHP: Zip - Manual for mer informasjon)
- Crontab for automatisk backup (systemet fungerer fint uten)
- MySQL (lagrer innstillinger)
I tillegg til selve systemet, leveres det også med et administrasjonspanel som lar deg styre alle innstillinger, og oppførselen på systemet. Du har muligheter som:
- ta backup manuelt
- sette opp automatisk backup (velge klokkeslett, og time/dag/uke/måned)
- sette stier til området på serveren du vil ta backup av, hvilke mapper du ikke ønsker å ta backup av etc.
- laste ned / slette backups
- få e-post hver gang det blir tatt backup
- stille systemet tilbake (du velger en backup-fil, og klikker én knapp)
Systemet kan installeres hvor som helst, så lenge det er på samme server som det skal taes backup av.
Siste stabile versjon er 1.2, men 1.3 er under utvikling. Alle som kjøper systemet vil betale en éngangsavgift, og vil så få mulighet om å oppgradere til nyere versjoner gratis. Jeg kommer også til å tilby gratis support, som installering av systemet og vedlikehold.
Om du, din bedrift eller andre du kjenner kunne hatt nytte av dette systemet, kan dere kontakte meg via PM eller på epost post@davidsteinsland.net for videre informasjon.
Foreløpig pris ligger på 2500 kroner. For installering på flere enn én side, kommer det et tillegg på 500 kroner (uansett hvor mange sider).
Funksjoner som er planlagt å komme i fremtiden:
- mulighet å installere systemet på en ekstern server, for så å ta backup av en annen
- legge backup-filer på en ekstern server
- API (slik du kan kontrollere oppførselen til systemet selv)