Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bing på banen

Gaasehud

Medlem
Jaja, da var MS' nye søkemotor lansert:
Bing

To artige ting om motoren:
- Bing står for Bing Is Not Google :p
- Og domenet Bing.no kjøpte MS av IT-juristen Jon Bing.

Hva tror dere om denne? Tenkte det kunne være kjekt å debattere litt om Bing her. :)
 

muffins

Medlem
Jeg må si at Bing virker lovende. Må si meg enig med Tonny og Robert, Google har godt av litt konkurranse!

Savner dog en del av funksjonaliteten de skrøt av i introduksjonsvideoen. Kategorivisninger blant annet.
 

sKrud

Meget sliten student
Jeg tror ikke Bing har et gram mulighet til å ta opp konkurransen med google. Altså, det er MS som skal fortelle oss hvilke søkeresultat som skal komme på topp..Ehh..

Mulig jeg framstår som en sur gammel mann her nå, men resultatene jeg får opp på søk er helt urelevante..nei, dette her jeg liten tro på..sorry MS..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg tok en skikkelig test, svært vitenskapelig, svært seriøs, du vet, sånn NASA-look-a-like-test. Kort fortalt, jeg søkte på frasen "verdens vakreste kvinne" i Bing. Svaret, altså det riktige svaret, vet jo alle at er "Leighton Meester".

Men hva fikk jeg....?

ANGELINA JOLIE!! Give me a break. Jeg erklærer herved Bing for en helt ubrukelig søkemotor.
 

zapotek

Medlem
Hmm faktisk fått litt trafikk fra BING til nå idag, så endel har tydligvis begynt å bruke den. (eller tester den)
 

Kassimaja

Geocacher
2% av trafikken på en av mine sider har kommet fra Bing i dag, så får vi se om det holder seg i tiden framover
 

testdriver

Ha det bra..
MSN.no redirecter til Bing, så man bør kanskje se litt på om trafikken har sunket fra MSN.

Forøvrig ser jeg at jeg havnet øverst på ønsket nøkkelord med en av mine sider. Så får håpe Bing blir suksess, da. :)
 

Gaasehud

Medlem
Hmmm... Skjønner ikke helt hva den går etter når jeg søker på navnet mitt. Noen tilfeldige sider jeg har kommentert på kommer opp, men ikke bedriftssida (?)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
testdriver skrev:
MSN.no redirecter til Bing, så man bør kanskje se litt på om trafikken har sunket fra MSN.

Forøvrig ser jeg at jeg havnet øverst på ønsket nøkkelord med en av mine sider. Så får håpe Bing blir suksess, da.
Svar med sitat
Altså. At trafikken synker fra Live Search er jo helt klart. Bing ER jo gamle Live Search. Jeg regner jo med du visste det, men tolket bare posten din som at du ikke var helt klar over det enda.

mattisaas skrev:
Hmmm... Skjønner ikke helt hva den går etter når jeg søker på navnet mitt. Noen tilfeldige sider jeg har kommentert på kommer opp, men ikke bedriftssida (?)
Jeg har sett litt på firmasiden, men jeg finner jo ikke navnet ditt nevnt der inne. Det er jo mest firmanavn du bruker.

Jeg gleder meg egentlig til og se hvordan Microsoft klarer dette med Bing. At folk der ute er intressert i et alternativ til Google er det jo ingen tvil om. Diskusjonene om Bing tar jo helt av ute på internett, og det hadde dem jo ikke gjort dersom ikke brukerne var intressert i alternativer.

Som det også blir nevnt så er jo Bing bare i Beta her til lands nå for tiden. Det var jo litt nedtur at ikke vi nordmenn skulle få se noe til alle tjenestene som har kommet frem i video. :(
 
Topp