Elektroniske produkter fra Kina vil ta mye lengre tid akkurat nå pga Hong Kong Customs nye og strenge regler. Kan ta opptil flere uker før du mottar varene.
highroller, er det fordi de har batteri? Jeg har opplevd det samme med batterier i det siste, ikke med elektronikk generelt.
1. The Hong Kongworkers staged a sudden strike for political reasons recently, The shipment has been badly affected by this strike.
2. From October 1st to 7th is a statutory holiday in China. Business will be closed. Large volumes of goods are waiting to be sent to countries all around the world before this holiday. This has led to a shipment backlog.
3. As lately custom in China has been stricter in inspections especially the goods with logo.
orders will be shipped by China DHL(not by HK DHL/UPS)
Det er alltid så mye forvirring rundt sånne ting Pakkene mine var sendt med DHL HK og de er satt fast. Jeg fikk beskjed at HK Tollvesenet stoppet ale varer som inneholdt batteri. Siden jeg trenger varer så snarest som mulig, kontaktet jeg noen andre leverandører i Kina og de fleste mente at alle batteri-varer skulle gjennomgå HK Tollvesenet uansett sendt med DHL Kina eller DHL HK. Så det var ingen som kunne love om å levere produktene innen en uke. Det var kun en som hevdet at DHL Kina ikke hadde samma problem. Men jeg turte ikke å bestille noe fra han :-/Ja, men dette er vell bare fra Hong Kong? Såvidt jeg har klart å forstå, så er det snakk om en slags korrupsjonsskandale der
Jeg har selv veldig gode erfaringer med DHL express fra Kina/Hong Kong. Fikk en pakke sendt 1800 lørdag kinesisk tid(Shenzen) og status for den nå (Mandag 0953) er at den er ferdig fortollet i Stavanger
Det er nettopp denne årsaken leverandøren min har fortalt meg. Det er egentlig batterier, ikke elektronikk generelt.highroller, er det fordi de har batteri? Jeg har opplevd det samme med batterier i det siste, ikke med elektronikk generelt.
Forresten, noen som har tips til å sende pakker til Kina? Har en liten pakke på kun 17*12*10cm og veier 0,9 kg. Den skulle DHL ha 1700 kr :-O