Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Frakt gjennom FEDEX/DHL

KIA

Medlem
Er det noen som har frakterfaring med FedeX/DHL fra Kina? Hvor lenge tar tid? Fortolling? Kostnaden, osv.?
 

rattata

Medlem
Jeg vil si det kommer helt an på hvor/hvem du bestiller fra. Veldig mange som selger fra Kina (Alibaba, Aliexpress o.s.v.) har ikke egne lagre. Så det kan ofte ta en uke og mer før den blir sendt. Se etter liten skrift som: "Ships out in 7 days", 7 processing days o.l. Det variere altså ganske mye, men jeg vil si fra 4-5 dager, til de som har eget lager til nærmere 14 dager. Det kommer også litt an på hva slags varer du bestiller. Noen ganger bruker tollen i Kina lang tid.
Enig i at DHL er raskest.
 

KIA

Medlem
For 10 dager siden bestilte en pakke med DHL-Express. Har fått ikke pakken ennå, tok kontakt med norsk DHL, de sa at pakken ikke har blitt hentet av DHL i Singapor i det helle tat. Tok kontakt med dem, de sa at DHL der hadde oppdatert sitt system, og fikk problemer med helle frakt, og man vet ikke hvor lenge tar tid til å sende pakken. Det skjer rare ting der. Alså man skal være forsiktig med helle greier.
 

advanced22

New Member
Elektroniske produkter fra Kina vil ta mye lengre tid akkurat nå pga Hong Kong Customs nye og strenge regler. Kan ta opptil flere uker før du mottar varene.

Ja, men dette er vell bare fra Hong Kong? Såvidt jeg har klart å forstå, så er det snakk om en slags korrupsjonsskandale der :p

Jeg har selv veldig gode erfaringer med DHL express fra Kina/Hong Kong. Fikk en pakke sendt 1800 lørdag kinesisk tid(Shenzen) og status for den nå (Mandag 0953) er at den er ferdig fortollet i Stavanger :)
 
Jeg har fått flere fjernstyrte droner stoppet og returnert til fabrikk pga tollproblemer de siste ukene. Men dette er jo noe som kommer og går gjennom hele året. I fjor var de fryktelig fokusert på kjemikalier brukt i makeup og jeg fikk ikke lim til falske negler gjennom tollen i over 2 mnd.

Og husk at det er forskjell på HK DHL og China DHL feks, stor forskjell i leveringstid (henting av pakker tar flere dager)

Har i dette øyeblikk ca. 20 av rundt 50 pakker på vent eller ukjent lokasjon/problemer i tollen.

Men nå starter jo julesesongen hvert øyeblikk og alle som har lite lager bør øke turnoveren med flere uker frem til februar for å være på den sikre siden.
 
highroller, er det fordi de har batteri? Jeg har opplevd det samme med batterier i det siste, ikke med elektronikk generelt.

Det kan hende, jeg har ikke fått noen god forklaring på de siste episodene.
Men jeg ser at sendinger er tydeligere merket om det er batteri i enheten, blant annet så står det unaturlig detaljert beskrevet på ett par sendinger med mobiler at batteriet er montert i telefonen med teipbit over polene.

Så det kan være at batterier er høstens tollfavoritt i Kina.
 

zenhagen

Medlem
Det har vært store forsinkelser i det siste.. Ifølge mine kilder ble det konfiskert 2 tonn med falske sedler og ca 300 tollbetjenter er mistenkt for korrupsjon.
Det medførte ekstra kontroller, og alle pakker skulle sjekkes. Tror det er over og at det går som normalt nå.
 

advanced22

New Member
Jeg har fått opplyst dette:
1. The Hong Kongworkers staged a sudden strike for political reasons recently, The shipment has been badly affected by this strike.
2. From October 1st to 7th is a statutory holiday in China. Business will be closed. Large volumes of goods are waiting to be sent to countries all around the world before this holiday. This has led to a shipment backlog.
3. As lately custom in China has been stricter in inspections especially the goods with logo.

Kan også være verdt å spørre om de kan bruke DHL Kina og ikke DHL Hong Kong, da problemet ser ut til å ligge der.

orders will be shipped by China DHL(not by HK DHL/UPS)

Forresten, noen som har tips til å sende pakker til Kina? Har en liten pakke på kun 17*12*10cm og veier 0,9 kg. Den skulle DHL ha 1700 kr :-O
 

BeingTrendy.no

New Member
Ja, men dette er vell bare fra Hong Kong? Såvidt jeg har klart å forstå, så er det snakk om en slags korrupsjonsskandale der :p

Jeg har selv veldig gode erfaringer med DHL express fra Kina/Hong Kong. Fikk en pakke sendt 1800 lørdag kinesisk tid(Shenzen) og status for den nå (Mandag 0953) er at den er ferdig fortollet i Stavanger :)
Det er alltid så mye forvirring rundt sånne ting :) Pakkene mine var sendt med DHL HK og de er satt fast. Jeg fikk beskjed at HK Tollvesenet stoppet ale varer som inneholdt batteri. Siden jeg trenger varer så snarest som mulig, kontaktet jeg noen andre leverandører i Kina og de fleste mente at alle batteri-varer skulle gjennomgå HK Tollvesenet uansett sendt med DHL Kina eller DHL HK. Så det var ingen som kunne love om å levere produktene innen en uke. Det var kun en som hevdet at DHL Kina ikke hadde samma problem. Men jeg turte ikke å bestille noe fra han :-/
 
Topp