Vi har tro på å mer enn doble omsetningen og overskuddet i 2008, men det er risikofyllt å forsøke å gjøre dette alene. Vi KUNNE såklart ha "gutset" og forsøkt, men samtidig hadde vi da gamblet med jobbene til de totalt 8 ansatte - og mye viktigere, gamblet med vår egen livssituasjon; hvor vi akkurat nå kan møte opp på jobb når vi vil, jobbe så mye vi vil, gjøre det vi elsker å gjøre (designe/programmere/tenke ut nye konsepter) og egentlig ikke svare til noen, utover medlemmene på Biip.no.
Dette høres ut som en fornuftig vurdering, etter mitt skjønn. Det som forundrer meg er at dere ikke allerede har en høyere omsetning når dere har såpass mange brukere, men med en sterk strategisk partner er dere muligens heller ikke like avhengige av høye omsetningstall.
Jeg kan forøvrig informere om at de kampanjene jeg har kjørt med reklame på Biip ikke skiller seg vesentlig ut resultatmessig fra kampanjer kjørt på nettsteder i andre segmenter (altså ikke-communities). Det jeg imidlertid ser at dere burde utnytte bedre er segmenteringsmuligheten som ligger i at dere vet alderen på de innloggede personene som skjuler seg bak ip-adressene. Jeg ville f.eks. gjerne betalt tre ganger så mye som jeg gjør i dag pr. visning - hvis jeg kunne fått visninger KUN for personer i alderen 19 - 26 år.
Mvh
Bjørn Jarle