www.topyoutubevideos.com et cetera

EinarBerg

New Member
Heisann. Har lest endel om trademarks og så videre. Men hvordan kan det ha seg at det er så mange som får lov til å lage websider som
Download YouTube Videos - Quick and Easy Video Search! TubeCodes.com
og
http://www.topyoutubevideos.com/
og Facebook Profile - Facebook News, Plugins, ASCII, Hacks, Applications, Tricks, Dating & Social Networking Forum

Disse her bruker jo helt åpenbart en bedrifts trademark til å tjene penger, noe jeg har lest i både youtubes og facebooks "terms of use" , at ikke er lov.
Er det da bare slik at youtube/facebook ikke gidder å bry seg med det fordi de ikke ser det som en trussel / misbruk?

Har vurdert å starte noe som har facebook/youtube navnet i domenenavnet, men vil sjekke opp litt hvor stor sjanse det er for å bli tatt eller få noen mektige advokater på døra. Dette vil være en side som skaper ganske bra inntekt for meg hvis siden får lov å bestå. Ta sjansen eller? :D
 

Gomlers

Member
Tubecodes og topyoutubevideos gjør vel egentlig ingenting annet enn å gi selve youtube enda mer trafikk.

En annen ting som slår meg er hvorfor folk skulle vært interessert i å bruke sider som dette, da et søk på youtube eller youtube sine egne topplister hadde gjort biffen...

Selvfølgelig, alle er ikke meg ;)

Og så sant som det er sagt, det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse...
 
Topp