Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WTB: Facebook-profil

Bjrl

Medlem
Jeg kan være interessert i å kjøpe en Facebook-profil, dvs en personlig profil for en ekte/antatt ekte person.

Profilen bør være noen måneder gammel som minimum (gjerne eldre), den må være norsk og den må ha ekte FB-venner (minimum 50, gjerne mange flere). Den må også jevnlig ha vært brukt til å poste oppdateringer og eventuelt bilder og annet.

Er det noen som har noe slikt til salgs...?

Pris vil avhenge av kvalitet (jo eldre, jo flere venner, jo flere oppdateringer etc - jo bedre er det).
 

Bjrl

Medlem
Liten respons på dette, så da spør jeg i stedet om noen kan være villige til å låne ut en slik konto en kort periode. Jeg skal ikke bruke den til markedsføring, men til å teste ut noe som kan være et slags sikkerhetshull som jeg har opplevd ved et par anledninger.

Kontoen må ikke være FB-venn med meg eller ha felles FB-venner med meg, derfor kan jeg ikke høre med folk i familien eller venne-/bekjentskapskretsen min om dette.
 

Jan W.

Medlem
Tror neppe noen vil selge/låne bort identiteten sin. Dessuten ville det uansett ikke være lov å utgi seg for å være en annen person. Tror derfor du vil få problemer med dette.
 

Bjrl

Medlem
Mulig du har rett. Jeg skal ikke utgi meg for å være noen andre enn jeg er, og derfor lager jeg ikke en falsk profil for å teste ut dette (slik noen har tipset meg om at jeg kan gjøre).

Saken er: Forleden dag så jeg at det var kommet en ny admin på en av FB-sidene jeg driver. Vedkommende var en person jeg aldri har hørt om og aldri har satt som admin der. Og hun har ikke svart på meldinger fra meg om hvem hun er. Hun har ingen felles venner med meg, og er faktisk heller ikke blant dem som hadde klikket "liker" på siden min. Men hun har en tilsynelatende ekte profil med jevnlige oppdateringer, et tresifret antall venner og en profil som ikke er ny.

Så jeg lurer på hvordan det er mulig at vedkommende har blitt admin på min FB-side. Og tenkte å få kjøpt eller lånt en profil som var av tilsvarende art for å sjekke muligheter. Jeg kan ikke forstå at dette overhodet er mulig å få til.

Så hvis noen vil gi meg tilgang til en FB-profil eller på andre måter hjelpe meg å finne ut av dette, så hadde det vært strålende.
 

Bjrl

Medlem
Nå har jeg fått et tips om at det er forbudt i henhold til Facebooks regler både å selge profiler og å låne dem bort, selv om man ikke bruker profilen til å utgi seg for å være noen andre enn den man er.

Så hvis det stemmer, er jeg ikke interessert i å kjøpe eller låne en profil likevel.

Men jeg er veldig interessert i å komme til bunns i dette som jeg frykter er et sikkerhetshull, så hvis noen som har lest dette har noen som helst idé om hva jeg snakker om - vel, så ta kontakt...!

Jeg ser for meg at hvis noen gjennomfører en hostile takeover på en av FB-sidene mine er det potensielt veldig veldig skadelig. Og det at det plutselig var en ekstra admin på en av FB-sidene mine gjør at jeg er veldig usikker på hva dette egentlig er for noe.
 

Travellingman

Nettgrunder
Var du eneste admin på denne siden før Bjrl?

Er det ikke mulig for deg å fjerne denne nye admin?

Kan din egen konto være hacket? (bytt passord)

Mulig å se denne FB siden? Evt send link på pm.
 

Bjrl

Medlem
Jeg var eneste admin på siden, men det har vært andre som har vært admin der før meg. Jeg overtok FB-siden sammen med noen nettsider for en tid tilbake, og har latt den "sove" en stund. Nå for litt tid siden var det på tide å "vekke den" opp, og der var det plutselig en admin som jeg aldri har sett og aldri har godkjent.

Har fjernet den nye adminen, og sendt henne en melding for å finne ut av dette. Men har ikke fått noe svar.

Kontoen min _kan_ såklart ha vært hacket, men lite trolig. Det eneste irregulære jeg har merket er dette med den nye admin-personen. Og det har ikke vært gjort noe "bøllestreker" med FB-siden, så jeg ser ikke helt hva de i såfall skulle være ute etter. Det er en FB-side med bare en liten håndfull likes, så jeg er litt usikker på hva de i såfall har vært ute etter.

Det jeg lurer på er om noen kan ha lagd en tilsvarende FB-siden, og så klart å merge den med FB-siden min uten at jeg har godkjent det. Egentlig bør det være helt umulig, men jeg klarer ikke å se noen måte det skulle være mulig at det dukker opp en ny admin overhodet, uten at jeg har godkjent det. Så det hele er veldig pussig.

Det jeg var ute etter å teste var om en person helt uten bindinger til meg kan lage en side som tilsvarer min, og merge den med min og oppnå admin-rettigheter. Og eventuelt prøve ut andre teorier ettersom de dukker opp.
 
Topp