WP-table Reloaded - uthevet skrift i IE og F, normal i Chrome

Jeg er ihuga Chrome-fan, og bruker den når jeg jobber med nettsider. Minuset er at sidene aldri blir like i Firefox og håpløshetens høyborg, Internet Explorer.

Nå har jeg lagt inn en tabell som ser normal ut i Chrome, men i både Ildreven og Internettutforskeren er skrifta i tabellen uthevet i tykk skrift. Noen som har peiling på hvorfor?

Nutz

Med lem
Aner ikke hvorfor i ditt tilfelle, men vet at det er forskjellige "default"-innstillinger på de forskjellige nettlesere på noen HTML-elementer..
Så det er viktig viktig å sette verdier i disse via CSS (eller direkte)..

adeneo

Medlem
Det er vanlig at tekst er tynnere i webkit, har testet dette med diverse webfonts og annet, og når man drar opp størrelsen på teksten litt blir de fleste fonter nesten dobbelt så tykke i IE og Gecko nettlesere i forhold til Webkit.

Webkit oppfatter også inherit litt annerledes, og du bør egentlig alltid bruke en eller annen form for reset øverst i css'en din slik at du på en måte begynner på null, og slipper mye av plundringen som kommer ved forskjeller på nettlesere osv.

Som et kjapt tips kan du prøve å sette noe sånt på den fonten det gjelder.
eksempel med h1:

Kode:
h1 {
font-weight: normal;
text-decoration:none;
outline: none;
border:none:
}

Som de over her skriver hadde det vært mye enklere å gi et svar dersom man kunne se det, en link eller noe kode hadde hjulpet en del.

Topp