Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress språkfil-problem

Eva

Medlem
I et tidligere innlegg, skrev jeg om problemer med språkfiler. Nå har jeg reinstallert WP, og alt er i orden så langt. Dog har jeg fått et nytt problem, som dere kanskje kan hjelpe med.

  • Har endret wp-config.php-filen ved og erstatte ('WPLANG', ''); med ('WPLANG', 'nb_NO');
  • Har installert CodeStyling Localization
  • Har "lagt til språk" under Wordpress og mitt theme; Twenty eleven.

Spåkfilen til themet fikk jeg oversatt, men når jeg åpner språkfilen til WP, er det ingenting at oversette. Dette forstår jeg ikke helt. Noe jeg skal gjøre her?

Her er språkfilen ok, og jeg har fått oversatt
attachment.php




Her går det ikke og oversette Wordpress - ingenting å oversette, har prøvd å hente flere typer norsk språk, men intet der heller..
attachment.php



Som sagt, alt er oversatt i Themet; Twenty eleven. Dog får jeg av en eller annen merkelig grunn ikke oversatt kommentarfeltet, selv om jeg har oversatt "Leave a Reply" flere steder. Skal det gjøres et annet sted? f.eks under "Rediger"?

attachment.php
 

Vedlegg

  • Språk WP.jpg
    Språk WP.jpg
    71,8 KB · Sett: 26
  • Språk Tw. el..jpg
    Språk Tw. el..jpg
    67,5 KB · Sett: 26
  • Leave a reply.jpg
    Leave a reply.jpg
    16,3 KB · Sett: 26
Sist redigert:

Eva

Medlem
Da har jeg prøvd å reinstallere WP på norsk (versjon 3.2.1–nb_NO) igjen - for å se om det hjalp. Nå er problemet det at nedenstående meldingen kommer opp når jeg går inn og vil redigere den norske språkfilen i WP (se innlegget over). Fremdeles ingenting å oversette, men denne meldingen altså.

Your translation file doesn't support the multiple textdomains in one translation file extension.
Please re-scan the related source files at the overview page to enable this feature.


Noen som vet hvordan man gjør dette?
 

picxx

Well-Known Member
Fortell oss gjerne hvordan du gjorde det :)
 

Eva

Medlem
NÅ ER DET LØST!!:D

Det med å få oversatt selve språkfilen i WP via CodeStyling Localization fikk jeg ikke til, men jeg installerte innstikket; Localize WordPress etter tips fra Norsk forum for WordPress og bbPress . uten at jeg dog forsto redigeringsmulighetene. Men etter installasjon og reinstallasjon av WP 3.2.1–nb_NO, ble "Leave a reply" endelig oversatt.

Mitt neste problem var så å endre teksten "Legg igjen et svar". Ikke så lett siden det åpenbart ligger som fast standard. Endelig etter flere dager fant jeg løsningen her.

I comments.php-filen, nestsiste linje byttes denne; <?php comment_form(); ?> ut med denne; <?php comment_form(array('title_reply' => "REPLY"))?> og så ellers endre "REPLY" til teksten man ønsker. Tekststørrelsen endres i style.css-filen.
 
Topp