Kan man kjøre wordpress på en windows server?
H haugslett Medlem 21 Nov 2008 #3 Ja, det burde ikke være problem. Minimumkravet er en server med PHP og Mysql. Om du vil installere en webserver i windows for å teste, kan du for eks. laste ned apache friends - xampp for windows.
Ja, det burde ikke være problem. Minimumkravet er en server med PHP og Mysql. Om du vil installere en webserver i windows for å teste, kan du for eks. laste ned apache friends - xampp for windows.
Helge Profesjonell Googlesøker 21 Nov 2008 #5 jo peterandrej, det er mulig. Du må bare innstallere PHP på maskinen/serveren, og så må du sjekke hvilken MySQL versjon du bruker, for det fungerer ikke på alle.
jo peterandrej, det er mulig. Du må bare innstallere PHP på maskinen/serveren, og så må du sjekke hvilken MySQL versjon du bruker, for det fungerer ikke på alle.
P peterandrej pensjonert moderator 21 Nov 2008 #6 javel, det var nytt for meg, så skal bøye meg. men, alt dette finnes jo på linux-servere. hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv?
javel, det var nytt for meg, så skal bøye meg. men, alt dette finnes jo på linux-servere. hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv?
Mr Vest Sjefen over alle sjefer! 21 Nov 2008 #7 Helge Odland skrev: jo peterandrej, det er mulig. Du må bare innstallere PHP på maskinen/serveren, og så må du sjekke hvilken MySQL versjon du bruker, for det fungerer ikke på alle. Klikk for å utvide... Glemte du en vesentlig detalj nå? At man faktisk må oppdatere til en versjon av MySQL som faktisk støttes? - Ikke spør om jeg har blitt kalt kverulat mange ganger
Helge Odland skrev: jo peterandrej, det er mulig. Du må bare innstallere PHP på maskinen/serveren, og så må du sjekke hvilken MySQL versjon du bruker, for det fungerer ikke på alle. Klikk for å utvide... Glemte du en vesentlig detalj nå? At man faktisk må oppdatere til en versjon av MySQL som faktisk støttes? - Ikke spør om jeg har blitt kalt kverulat mange ganger