Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Wordpress endrer htmlkoden min!

Har ett lite problem med wordpress for tiden, har nettopp satt opp ett nytt nettsted med wordpress 3.8.1.

Jeg opplever for tiden at htmlkodene mine blir endret automatisk, wordpress putter automatisk inn <p> når jeg skriver tekst. Plutselig i dag så har en del av koden blitt endre fra <p> til <pre> .

Jeg prøver også å id merke tekst med <a id="blabla">tekst</a> og alt virker når jeg publiserer, men når jeg skal tilbake å redigere artikkelen så er selve teksten som har blitt id merket borte, kun htmlkodene står igjen.

Har kun installert ett tema, men dette skal vel ikke kunne påvirke editoren?
 

xdex

Medlem
Themet du bruker har aktivert wpautop, og det er ikke så mye du får gjort med det, i det minste ikke på en enkel måte.

https://codex.wordpress.org/Function_Reference/wpautop

Kode:
Some people choose to disable the wpautop filter from within their theme's functions.php:

remove_filter( 'the_content', 'wpautop' );
remove_filter( 'the_excerpt', 'wpautop' );

Kjør dette direkte i functions.php fila (ligger i themes mappen din) .. kan det bli så mye lettere?
 

adeneo

Medlem
.. kan det bli så mye lettere?

Problemet nå er at du har fjernet wpautop, og all tekst hvor det er brukt to linjeskift til å skille avsnitt vil vises som sammenhengende tekst.

Hvis det ikke er et problem, så tut og kjør, men det er som regel ikke det de fleste ønsker.
 
Topp