Kjapp og trygg hosting for Wordpress

WordPress, Dreamweaver, eller noe helt annet ...?

Hei alle sammen

Jeg har noen idéer til noen nettsider jeg har lyst til å utvikle, og tidligere brukte jeg WordPress + et par plugins til dem, men da jeg nylig kjøpte Adobe-pakka ser jeg det følger med noe som heter "Dreamweaver" og da jeg er "gammel" HTML-mann, lurer jeg på om det faktisk kan brukes til noe?

Ha en fortsatt fin dag alle sammen :)
 

nett.pro

Member
Det var et godt spørsmål. Husker Dreamwever fra mange år tilbake. Det er jo bare å kose seg og prøve seg frem om du ønsker tenker jeg? Er selv gammel HTML mann, så men nå bruker jeg kun Wordpress. Spørs vel litt hva du tenker å lage? Fordelen med Wordpress er alle tillegsmodulene. Usikker om Dreamweaver passer til å lage nettbutikker og slikt f.eks? Kanskje noen andre her som har mer erfaring?
 
Et annet interessant aspekt er "hackabiliteten" (i mangel av et bedre ord), da jeg innbiller meg Wordpress er en del mer utsatt enn noe laget i Dreamweaver, siden det er mindre brukt. Men det er ren spekulasjon da ... :)
 

Marius_J

Social Engineer
Et annet interessant aspekt er "hackabiliteten" (i mangel av et bedre ord), da jeg innbiller meg Wordpress er en del mer utsatt enn noe laget i Dreamweaver, siden det er mindre brukt. Men det er ren spekulasjon da ... :)
Ingenting er 100% sikkert. Men det spørs helt hva du skal lage. En nettside med kun ren html, css, og litt javascript ser jeg på som mer sikker en Wordpress eksempel.

Skal du derimot kode opp en nettbutikk eller veldig avansert nettside med databaser osv så stiller det seg litt annerledes.
 
Vi lagde jo nettsider i "gamle dager" også, til og med før CSS ble en greie, og da måtte man vel ha brukernavnet og passordet til ftp-serveren for å få tilgang(?) Pluss man kunne teste alt lokalt før man dumpet det over. Vet ikke hvordan det er med Dreamweaver, men tror den klarer seg uten noen form for server (online) ...

Jeg for min del vil vel bruke en ferdig nettbutikk der det skulle være aktuelt, men dette skal være forholdsvis statiske sider som ikke endres spesielt mye utover oppdatering av tekst og kanskje legges til noen artikler i ny og ne :)
 

Marius_J

Social Engineer
Vi lagde jo nettsider i "gamle dager" også, til og med før CSS ble en greie, og da måtte man vel ha brukernavnet og passordet til ftp-serveren for å få tilgang(?) Pluss man kunne teste alt lokalt før man dumpet det over. Vet ikke hvordan det er med Dreamweaver, men tror den klarer seg uten noen form for server (online) ...

Jeg for min del vil vel bruke en ferdig nettbutikk der det skulle være aktuelt, men dette skal være forholdsvis statiske sider som ikke endres spesielt mye utover oppdatering av tekst og kanskje legges til noen artikler i ny og ne :)
Kjør på med Dreamweaver, del gjerne en lenke når det er ferdigstilt.
 
Topp