wordpress dashboard på norsk?

MobyDick

New Member
Noen som kan forklare meg i enkle steg hvordan jeg får norsk språk på wordpress dashboard? har søkt masse men skjønner ikke hvordan jeg gjør det, og i tillegg aner jeg ikke hvordan jeg laster opp filer.

MobyDick

New Member
vet, har lest den :) Det jeg ikke skjønner er hvor .mo filen er, og heller ikke hvordan den skal lastes opp i en egen mappe...

MobyDick

New Member
kommer oss litt fremover her; etter mye knoting er jeg på trinn 3:

Aktiver temaet “WordPress Standard Norsk 1.5″ fra administrasjonsverktøyet. Versjonsnummeret 1.5 er her temaets versjon, og fungerer fint med senere versjoner av WordPress.

Hva menes med administrasjonsverktøyet? ligger det i cpanel eller på dashbordet?

Hakasu

Medlem
Administrasjonsverktøyet er vel det norske ordet for dashboard. Men hva er det greine med å skifte tema? Du trenger vel bare å skifte et lite ord i wp-config.php og kjøre en oppdatering, så er alt som det skal være.

MobyDick

New Member
@Hakasu se her ja ;) ordnet norsk nå, og lærte en ting eller to gjennom å lete rundt i mappene :)

Da er det bare å få til norsk på selve siden også så er vi all good her ;)

Hakasu

Medlem
Bra du fikk det til. Å skifte selve siden til norsk er som regel heller ikke et stort problem så lenge det finnes oversettelser for temaet.
Dersom jeg husker riktig er det ikke verre enn å laste ned en .mo og en .po-fil som legges i /wp-content/themes/temaet du bruker/translation/ og så skal det fungere dersom wp-config.php er satt til nb_NO. Noen themes bruker forresten /languages istedenfor /translation.

MobyDick

New Member
det er sikkert mulig... sånn jeg har forstått det er det en ftp-klient i cpanel...? bruker den. har iallefall fått dashbordet på norsk, og sånn halvveis skjønt hvordan man oversetter et theme... men bør nok se på andre løsninger etterhver ja.

Topp