Har helt glemt å følge opp denne tråden. Dette kan kanskje bli litt langt for noen av dere, men tror og håper dette forklarer litt om de rådende problemstillinger.
Tonny skriver:
Et knallbra plugin ville vært en å blande de to som er nevnt i tråden her.
Dere finner den her:
https://www.nettpilot.no/produkt/bring-fraktguiden-api-til-woocommerce/
og er bygget videre på vårt originale Bring Fraktguiden plugin til WooCommerce fra 2012, som første gang ble bestilt og sponset delvist av
Runandrelax.com og da var det et pilotprosjekt, da Mybring og Fraktguiden APIen var i betamodus og ikke alt fungerte etter skjema. Vår kode ble da lagt ut en stund slik at andre kunne bidra, og mange trodde de fikk et plugin som fungerte rett ut av boksen..
Da vi fikk henvendelser fra folk som trengte bistand med nye integrasjoner og feil i plugins de hadde kjøpt billig eller lastet ned gratis fra andre aktører, lærte vi raskt at det var ganske umulig å kunne levere videreutvikling, forbedringer, kundeservice, support, håndtere før-bestillings spørsmål og annet, uten å ta litt betalt. Dette handlet egentlig om å kunne prioritere de som ønsket en fungerende Bring løsning med god samvittighet overfor andre kunder i porteføljen vår. Samtidig handlet det i like høy grad om å kunne vise overfor Bring at vi var en seriøs aktør som hadde en fornuftig og bærekraftig foretningsmodell.
Dette har medført at vi i dag har et nært samarbeide med Bring omkring videreutvikling i samspill med dem og Nettpilot har blitt Bring Partner. Vi kan sette av tid til å gå igjennom forslag og forbedringer sammen med Bring sine konseptfolk, teste nye løsninger, være proaktive, fordi vi får dekket noen av våre kostnader. Og Bring eier ikke oss. Bring eier i alle fall ikke våre kunder. Sammen med våre kunder kan vi derimot stille krav til Bring og fordi vi har etablert slike relasjoner er det enklere for oss å komme med gode forslag til Bring som vi har samlet inn fra kundene/brukerne av Bring Pluginet. Når vi tar betalt blir vi mere ansvarlige, og det samme gjør faktisk også vår brukere/kunder. De forstår alle at tid er viktig. Det er jo derfor de ønsker slike løsninger. De forstår derfor også at vår tid er viktig. Og det er et poeng. Slik skaper gjensidig respekt og et godt samarbeidsklima.
Dette gjør også at både koner og kjærester gir oss lov til å ta telefonen når noen trenger bistand. Eller sitte ut på kvelden for å løse en floke med noen inkompatible plugins eller en nettbutikkeier som ønsker en mindre tilpasning før lansering dagen etter.
Det samme har vi opplevd med Dibs betalingsplugins (vi bygget den første til WP e Commerce i 2009) og senere med Netaxept Plugins til WP E Commerce, MarketPress og senest WooCommerce. På denne måten sikrer vi både commitment hos brukerne og kan derved garantere en viss kvalitet og oppfølgning i 12 måneder. Noe som er inkludert ved oppstart, og som ved mange gratis plugins oftest ligger som irriterende og pushy oppsalgstricks i backend eller via Epost i etterkant.
Jeg trodde også vi kunne levere gratis plugins i mange år, og bare la enkelte kunder ta regningen for å være de som hadde mest behov, men det funket bare ikke.
Som nettbutikk-eier kan man jo spørre seg selv hvor mye omsetning som går tapt for hver dag man ikke har en fungerende betalingsløsning, eller fraktløsning?
Da vil et plugin tilsvarende prisen for i underkanten av to timers arbeide til en rimelig programmør, vise seg å være en meget rimelig og nyttig investering, når du vet at du har en engasjert leverandør, som har tillit og fartstid i bransjen, som vil gjøre forholdsvis mye for å holde deg tilfreds hver eneste dag i 12 måneder.