Websider for salg av domener

IKT-Media

New Member
Dette er mitt første innlegg i forumet.

Mitt navn er Tom Lorentzen, Jeg er innehaver av enkeltmannsforetaket IKT-Media, og har nylig lagt ut websider for salg av domener. Tilbakemelding på websider, layout, domenenavn dere liker, etc ønskes.

Adresse: http;//IKT-Media.no Klikk: HER for å gå til sidene

Dersom noen er interessert i samarbeid / linkutveksling, Ta kontakt.

På forhånd takk for all konstruktiv tilbakemelding.

Mvh Tom Lorentzen

Er denne siden laget i 2012?

Ser at det står under "Priser":
Kjøp av domene, fra kroner 2500,- (Må ha organisasjonsnummer fra enhetsregisteret)
Mulig at det bare er meg, men gjelder dette for domene du/dere allerede har registrert eller gjelder det også nye domener du registrerer?
Jeg har vel ikke hørt om noen som tar 2500 kr for et domene. I tilfelle hva får man ekstra hos dere til 2360 kr mer enn hos for eks. domeneshop?

Jeg ville nok gjort om designet radikalt.

IKT-Media

New Member
Tilbakemelding

Takker for tilbakemeldinger.

Sidene er nettopp laget (mai-juli 2012)

Forskjell fra en registrar er at disse domenene er kjøpt opp, og videreselges. Jeg ser at dette ikke har kommet tydelig frem på sidene, og skal ta tak i det.

Ang. priser gikk nylig "snowcat" og "firewire" for langt mer enn 2500,- men laveste pris kan kanskje justeres noe ned uansett.

Layout er basert på et ønske om å unngå rullefelt, samtidig som at sidene skal kunne vises i flest mulige oppløsninger. Tar gjerne i mot litt mere konkret "kritikk" på layout, så jeg kan se hva som ikke fungerer, eventuelt forslag til forbedringer.

Husk at dette er en idè, ikke et ferdig produkt, og jeg legger dette ut i forumet for å hente inn ideer om hvordan dette kan gjøres bedre, mer profft, og mer tiltalende.

Uansett: all tilbakemelding er god tilbakemelding, så lenge det er mulig å se hva som menes.

Mvh Tom

peterandrej

pensjonert moderator
Layout er basert på et ønske om å unngå rullefelt, samtidig som at sidene skal kunne vises i flest mulige oppløsninger. Tar gjerne i mot litt mere konkret "kritikk" på layout, så jeg kan se hva som ikke fungerer, eventuelt forslag til forbedringer.

Det er ikke layouten det er noe galt med - selv om grepet med identiske menyer på begge sider og ingen logo på toppen går på tvers av det alle andre setter opp (men det betyr jo ikke at det er feil).

Dersom det er du selv som har laget denne siden så fremstår det for meg rimelig tydelig at design ikke er noe som ligger for deg. Dersom øynene dine sier at det du har laget er pent og proft har du - helt ærlig - et begrepsapparat som ligger såpass langt fra det alle andre oppfatter som pent og proft at du neppe noengang, uansett hvilken erfaring du vil klare å bygge opp i framtiden, vil komme opp på et anstendig nivå når det kommer til design.

Men det er greit. En STOR del av det å drive butikk handler om å kjenne egne begrensninger. Så for deg vil det helt åpenbart være en fordel å kjøpe designtjenester utenfra, enten det er gjennom designbyråer eller ferdiglagde templates, så kan du heller konsentrere deg om ting du er bedre på, som f.eks domener.

En annen liten ting: du er nystartet sier du? Det står på siden at alle priser er eks mva. Er du registrert i MVA-registeret? Er du ikke det, så er det faktisk ulovlig å kreve inn moms fra kundene dine.

IKT-Media

New Member
Websider for domenesalg

Igjen, takk for tilbakemelding.

Når det gjelder IKT-Media, har firmaet all lovlighet i henhold til register, og jeg har drevet med internett i mange år, IKT-Media er etablert, og har vært det i mange år.

Tekst i undermenyer er er i utgangspunktet ikke prirotert, og her er det mye som både kan og må gjøres, uansett setter jeg stor pris på at innspill minner meg på om dette. I utgangspunktet er det presentasjon av produkt som har vært fokus, og foreløpig så er dette min prioritet.

Hver og en har rett til å ha sin egen mening, det har jeg all respekt for, og mine muligheter til å oppnå et mål, begrenses ikke av "synsing" om det er håp eller ikke.

Jeg vet at det er ting som funker her, men lytter gjerne til innspill angående hva andre mener kan endres, så det funker bedre.

Dersom sidene på en eller annen måte provoserer deg, er jeg veldig interessert i å høre på hvilken måte, og hvilke endringer som kan være ok :)

Uansett så er jeg veldig glad for at vi har et forum som først og fremst benyttes til å inspirere, gi konstruktiv kritikk, og til å skape positive mennesker som tør å prøve ut sine ideer, i en ellers "firkantig" verden der det å gå i mot mainstream ofte er det som fører oss inn i nye tanker..

Mvh Tom

typisk

Utvikler
Synes du har fått svært god konstruktiv kritikk av alle. Vi har hatt mange inngrodde gamlinger på forumet her før som ikke tok til seg noe av innspill, men det ser ut som du er åpen for det, kudos!

Hør på spikre og gjør det ordentlig med et ferdiglaget theme. Ser at et av scriptene dine er beregnet for IE 3.0, som verifiserer at du ikke har snøring på hva du holder på med. For å gi litt feedback så kan jeg nevne:
- Første inntrykket er at dette er noe grums fra 1999.
- Bakgrunnsbildet minner meg om Titanic, noe som gir meg enda mer assosiasjoner til at dette er et synket og forlist firma
- Menyen er på begge sider, tror ingen er så skjeløyd at det skal være nødvendig
- Stopper her, for jeg har bedre ting å gjøre.

Når det gjelder produkt(ene):
- Bare idioter leier domene av en tredjepart (unntak: firmaer fra andre land gjennom f.eks advokat)
- Bare idioter leier webhotell med hjemmeside og mail, fra kr 2500,- pr.år (unntak: profesjonelle leverandører kan ta den prisen)
- Bare idioter vil fortsette å trykke videre etter å ha sett 1999 komme tilbake (her er vel målgruppen din)

Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Når det gjelder IKT-Media, har firmaet all lovlighet i henhold til register, og jeg har drevet med internett i mange år, IKT-Media er etablert, og har vært det i mange år.

Ok, men i brønnøysundregistrene ligger ikke firmaet i MVA-registeret. Det er sikkert en feil siden du har drevet i årevis - så da ville jeg ringt Brønnøysund dersom jeg var deg. Moms og skatt og sånt skal du ikke tulle med. Du havner veldig raskt i problemer, type bøter og fengsel.

IKT-Media

New Member
Tilbakemelding websider

Hei igjen.

Tilbakemeldinger er mottatt, og noen av tipsene er absolutt brukbare her. Ang mva-registrering foreslår jeg sidene i brreg om beløpsgrense før mva-registrering.

https://www.altinn.no/no/Starte-og-...kt/Hva-gjor-jeg-for-a-bli-registrert-for-mva/

Tidligere har IKT-Media kun drevet med undervisning, noe som ikke er momsbelagt.

Nå blir det sommerferie, og websider med tilbakemeldinger får vente litt :)

God sommer, og takk til alle forumdeltakere for innspill.

Mvh Tom

peterandrej

pensjonert moderator
Ang mva-registrering foreslår jeg sidene i brreg om beløpsgrense før mva-registrering.

https://www.altinn.no/no/Starte-og-...kt/Hva-gjor-jeg-for-a-bli-registrert-for-mva/

Tidligere har IKT-Media kun drevet med undervisning, noe som ikke er momsbelagt.

Det var jo det som var poenget. Dersom selskapet IKKE har hatt omsetning over beløpsgrensen kan selskapet IKKE registreres i MVA-registeret og følgelig heller IKKE legge MVA på sine tjenester. Derav spørsmålet om hvorfor prisene er oppgitt eks mva - som jo overalt ellers i verden betyr at MVA tilkommer.

Det man VANLIGVIS gjør dersom man ikke er MVA-pliktig er jo å oppgi priser på f.eks denne måten: 1500,-
Mens man skriver dem f.eks 1200 eks mva dersom man ER MVA-pliktig.

Topp