Jeg har brukt Webhuset til Bolig og eiendom i Norge - Leiligheter og hus, hybler og rom i bofellesskap - All type bolig og eiendom i alle områder helt siden oppstarten for 8 år siden. Men det blir stadig verre tjeneste de tilbyr.
I dag oppdaget jeg f.eks. at det ikke er mulig å sende inn nye annonser for boliger som skal leies ut, og heller ikke for at man ønske rå leie bolig. For et nettsted som driver annonsetjenester rettet mot utleiemarkedet, så er jo dette temmelig essensielt midt i høysesongen...
Feilen er åpenbart at det er "noe rart" med sendmail-funksjonen hos Webhusets server. Jeg har også testet et php-basert "reservescript" jeg har, og også der får jeg feilmelding om at det ikke er mulig å bruke sendmail-funksjonen.
Hos Webhuset er det ikke mulig å kontakte noen etter klokka 17. Man kan bruke en tjeneste som koster 3900 + moms for første timen, og 1600 + moms for påfølgende tjenester. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve en mail i stedet. Mailen bouncet med følgende melding:
The following message to <support@webhuset.no> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-'sorry, your envelope sender is in my badmailfrom list (#5.7.1)'
Det er vel LITT spesielt av en stor host å sette mailadressene til kundene sine på en svarteliste så de ikke kan motta mail fra dem, er det ikke...?
Jeg har forøvrig inntrykk av at mailene fra bolignorge.no har havnet på en del slike badmaillister, antagelig fordi vi driver omfattende masseutsendelse på daglig basis til rundt 5000 mennesker som leter etter bolig. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få meg vekk fra slike lister, blir jeg glad for det.
Tilbake til Webhuset: Pissed over at det ikke engang gikk an for meg å maile til support@webhuset.no, bestemte jeg meg for å svi av 3900 kroner + moms på å fortelle dem at sendmail-systemet deres ligger nede på serveren der mine sider ligger. Jeg kom da til en talepostkasse som sa at jeg skulle lese inn en melding som startet med at jeg bekreftet at jeg aksepterte prisen, og deretter vlle en tekniker normalt kontakte meg tilbake i løpet av 3 timer.
Personlig syns jeg dette er temmelig dårlig... Når en såpass viktig tjeneste som sendmail ikke fungerer - eller noe som helst annet viktig oppstår - så er det klin umulig å få tak i Webhuset, med mindre man oppdager feilen innenfor kontortiden. Når de har lagt opp til et slikt system legger de samtidig opp til misfornøyde kunder og misfornøyde sluttbrukere (fordi script ikke fungerer).
Hostingselskaper som ikek har 24 timers døgnåpen krisesupport for slike elementer burde man egentlig ikek bruke til annet enn tull og tøys. Tjenester der driftsavbrudd eller driftssvakheter er kritiske for selskapet bør i allefall plasseres andre steder.
Jeg rømmer fra Webhuset i løpet av kortest mulig tid, etter 8 år med tidvis frustrasjon over manglende mulighet til å få tak i folk hos dem.
Mvh
Bjørn Jarle
I dag oppdaget jeg f.eks. at det ikke er mulig å sende inn nye annonser for boliger som skal leies ut, og heller ikke for at man ønske rå leie bolig. For et nettsted som driver annonsetjenester rettet mot utleiemarkedet, så er jo dette temmelig essensielt midt i høysesongen...
Feilen er åpenbart at det er "noe rart" med sendmail-funksjonen hos Webhusets server. Jeg har også testet et php-basert "reservescript" jeg har, og også der får jeg feilmelding om at det ikke er mulig å bruke sendmail-funksjonen.
Hos Webhuset er det ikke mulig å kontakte noen etter klokka 17. Man kan bruke en tjeneste som koster 3900 + moms for første timen, og 1600 + moms for påfølgende tjenester. Da tenkte jeg at jeg skulle prøve en mail i stedet. Mailen bouncet med følgende melding:
The following message to <support@webhuset.no> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 553-'sorry, your envelope sender is in my badmailfrom list (#5.7.1)'
Det er vel LITT spesielt av en stor host å sette mailadressene til kundene sine på en svarteliste så de ikke kan motta mail fra dem, er det ikke...?
Jeg har forøvrig inntrykk av at mailene fra bolignorge.no har havnet på en del slike badmaillister, antagelig fordi vi driver omfattende masseutsendelse på daglig basis til rundt 5000 mennesker som leter etter bolig. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få meg vekk fra slike lister, blir jeg glad for det.
Tilbake til Webhuset: Pissed over at det ikke engang gikk an for meg å maile til support@webhuset.no, bestemte jeg meg for å svi av 3900 kroner + moms på å fortelle dem at sendmail-systemet deres ligger nede på serveren der mine sider ligger. Jeg kom da til en talepostkasse som sa at jeg skulle lese inn en melding som startet med at jeg bekreftet at jeg aksepterte prisen, og deretter vlle en tekniker normalt kontakte meg tilbake i løpet av 3 timer.
Personlig syns jeg dette er temmelig dårlig... Når en såpass viktig tjeneste som sendmail ikke fungerer - eller noe som helst annet viktig oppstår - så er det klin umulig å få tak i Webhuset, med mindre man oppdager feilen innenfor kontortiden. Når de har lagt opp til et slikt system legger de samtidig opp til misfornøyde kunder og misfornøyde sluttbrukere (fordi script ikke fungerer).
Hostingselskaper som ikek har 24 timers døgnåpen krisesupport for slike elementer burde man egentlig ikek bruke til annet enn tull og tøys. Tjenester der driftsavbrudd eller driftssvakheter er kritiske for selskapet bør i allefall plasseres andre steder.
Jeg rømmer fra Webhuset i løpet av kortest mulig tid, etter 8 år med tidvis frustrasjon over manglende mulighet til å få tak i folk hos dem.
Mvh
Bjørn Jarle