Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webhotell nettbutikk anbefaling

aakb

New Member
Hei, er på utkikk etter ny leverandør av webhotell til nettbutikk. Benytter Shopify og er ute etter c-panel webhosting som er enkelt å sette opp, gjerne med god kundeservice ettersom jeg ikke har kompetanse innenfor dette feltet. Har tidligere brukt Bluehost og er veldig fornøyd med hvor enkelt det er å assigne domene her. Ønsker derimot et .no domene, noe som ikke lar seg gjøre med Bluehost. Pris er viktigste faktor og gjerne så billig, og bra som mulig. Ønsker ingen egen server, men er ute etter webhotell som tilbyr delt webhosting. Forventer ikke store trafikken nå i oppstartsfasen. Ønsker i tillegg et webhotell som tilbyr enkelt oppsett av egen e-post.
På forhånd, takk for alle svar!
 

ronorio

Active Member
Det er et hav av ulike leverandører å velge mellom, og det er vanskelig å gi en anbefaling uten å vite litt om hva du trenger av ressurser, hvilket budsjett du har osv.

Verdt å merke seg er at de fleste tilbyr .no hosting, selv om de ikke tilbyr salg av .no domener.

Anbefaler å holde domener du eier og hvor du hoster de adskilt. Det er ryddigere på mange måter, særlig når du ønsker å skifte webhotell.
 

ronorio

Active Member
Cloudways er sikkert bra, men er en skybasert virtualisering og har ikke cPanel (les OP).

Til en uerfaren i oppstartsfase, med lite trafikk, er det ikke nødvendig å velge en for dyr løsning.

@Tjukken Hvorfor er Cloudways bedre enn konkurrentene, og hvilke har du dårlig erfaring med i såfall?
 
Sist redigert:

aakb

New Member
@ronorio med beskrivelsen du selv ga, til en i oppstartsfasen, med lite trafikk foreløpig; hva er din anbefaling? Ønsker .no-domene, med mulighet for enkelt å sette opp epostkonto. Ønsker en tjeneste i lik prisklasse som Bluehost sine basic- og plus «plans»
 

ronorio

Active Member
Jeg er ikke så godt inne i alle hostene som er på markedet i Norge nå, men om du ser bort ifra ProISP sin 99kr for etablering er de et godt alternativ om du ønsker en norsk lokasjon. ProISP var jeg kunde hos for noen år siden og har kun gode erfaringer for delt hosting planer.

Jeg har bla. hosting hos Siteground og WPEngine, disse er veldig gode på Wordpress.

OVH er bra på cloud og dedikerte servere sentralt i Europa.

Domeneshop er en god registrar for .no domener. Jeg benytter Namecheap for mine .com/.net/osv. Bare gode erfaringer.

Dette er bare mine erfaringer, hva som er best er vanskelig å si.


cPanel hosting er et lurt valg, det blir nesten ikke enklere til en i oppstartsfasen. Med cPanel får du som oftes gratis SSL også.
 
Topp