Akkurat det kurset der kjenner jeg ikke til, men innholdet ser jo veldig likt ut som det man finner gratis i en billion tutorials på nett, f.ex. (norskeide/drevne)
W3Schools Online Web Tutorials.
Kan godt hende at Lynda.com har noe liknende også, i såfall tror jeg det kan anbefales sterkt og er godt verdt pengene, har bare testa noen få lynda-videoer, men de har vært veldig veldig bra.
Det du evt ikke finner info om på en av de to sidene tror jeg nok du kan få hjelp til f.ex. her på 1-2-3.
Fordelen med kurs er jo at du har litt mer konkrete personer du kan spørre om hjelp, men... vel, en litt "godt voksen" dame som jobber med diverse design og har plass på samme kontorfellesskap som meg, tok et eller annet sånt kurs i våres, fordi hun syns det var veldig dumt å ikke kunne tilby kundene sine å lage websider også. Tror hun endte opp med å spørre meg like mye som veilederen på kurset, så jeg er litt skeptisk til den reelle verdien av de kursene der. Hun var ihvertfall ikke i nærheten av å kunne gjøre dette for andre på et profesjonelt nivå etter det kurset.