Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Web-kalkulator

Metalhue

New Member
Jeg har en excel-fil som jeg fyller inn lufthastighet og kanalstørrelse og får ut hvor luftmengde i m3/h (den regner oså motsatt vei).
Hvordan kan få publisert denne på hjemmesiden min sånn at jeg og andre kan gå inn på den nettsiden og bruke den:confused:

Vedlagt fil er en simpel versjon


Dette er første innlegg jeg har lagt inn her men håper jeg har lagt det i riktig emne

*************************************************
Edit:
Jeg prøvde å lagre den som webside men da fant jeg ut at jeg ikke kunne endre feltene. Før den legges ut så tenkte jeg å slå på arkbeskyttelse sånn at kun de feltene som skal brukes kan velges
 

Vedlegg

  • Luftberegning.zip
    9 KB · Sett: 9
Sist redigert:

Metalhue

New Member
Ok, takk for hjelpen Adeneo.

Da ser jeg at jeg ikke kommer spessielt langt på egenhånd,
forsøkte å legge inn kodene men det fungerte ikke. HTML ga kalkulator men jeg fikk ut noe svar (forsøkte å oppdatere siden) og Scriptkoden ble vist akkurat som den ble skrevet inn.

Håper ikke du brukte for lang tid på dette
 

adeneo

Medlem
Det tok bare noen minutter.

Du må legge javascriptet i <script> tagger, og inkludere jQuery (eller skrive det om).

Søk kjapt på javascript e.l. på Google, og bruk noen minutter på å lese hvordan det virker, så bør det være rimelig rett frem og få det til å virke, og trenger du noe hjelp kan du sende meg en PM, så kan jeg se på det!
 
Topp