Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Web hotell for drifting av wordpress samt blogg i norge

weloveit

New Member
Skal drifte en wordpress side i norge,med blogg og forum. Forum da enten vbulletin eller phpbb.
Bloggen blir med en del bilder, blir mer tekst og noen bilder på websida.

- Sett på sircon, men reagerte litt på at de skrive på sida at de har med wordpress instalert og når du skal betale så kommer det som valg og da koster det 750 kr.
- pro isp er de så gode som noen vil ha det til?
- leaseweb da hosting i nederland eller usa
- solidhost men denne er plassert i utlandet, men er den ikke rask?
- Bluehost er den rask nok?
Like greit velge en som
- andre??
 

ptomter

Medlem
Domenetorget, server både i Norge og Amerika, flere hundre wordpress løsninger på server. Fra mindre lag/foreninger, private blogger til små firmaer. Siden laster rask og ingen problemer.
 

eplebiten

Medlem
Skal drifte en wordpress side i norge,med blogg og forum. Forum da enten vbulletin eller phpbb.

Sjekk ut XenForo som et alternativ for vBulletin. Jeg tester ut vB5 for tiden og vB5 er for meg tregere enn vB4. XenForo er betydelig kjappere og mindre ressurskrevende enn vB, og benyttes blant annet på BareBlogg.no. To gode alternativer for phpBB er MyBB (min favoritt for åpenkildeløsningene) og SMF.

- Sett på sircon, men reagerte litt på at de skrive på sida at de har med wordpress instalert og når du skal betale så kommer det som valg og da koster det 750 kr.
- pro isp er de så gode som noen vil ha det til?
- leaseweb da hosting i nederland eller usa
- solidhost men denne er plassert i utlandet, men er den ikke rask?
- Bluehost er den rask nok?
Like greit velge en som
- andre??

WordPress er ganske enkelt å installere. Jeg vet ikke om Sircon bruker Fantastico, Installatron eller Softaculous, men hvis de benytter én av disse vil det være svært enkelt å installere WP. Om du må gjøre installasjonen manuelt blir det litt vanskeligere, men ikke mer enn at de fleste vil kunne gjøre det i løpet av 5-10 minutter. (Jeg kan også hjelpe deg om du skulle ønske det.)

Bluehost har jeg et forholdsvis dårlig forhold til blant annet fordi de gjør det vanskeligere for kunder som ønsker å flytte webhotellkontoen til andre leverandører. Normalt er det ganske enkelt å flytte en cPanel-konto fra en host til en annen (som lenge begge bruker cPanel (som er kontrollpanelet på serveren)). Dermed ender det opp med at man må gjøre jobben manuelt, og dette tar noe tid. I tillegg har de en tendens til å fylle opp servere med for mange kunder og dette resulterer i en del tilfeller at serveren blir ganske treg.

Pro-ISP og Solidhost er begge betegnet for å være ganske gode nettverter. At Solidhost har servere i utlandet vil ikke nødvendigvis bety at nettsiden blir merkbart tregere. Servere i Nederland og Tyskland har ofte en ping på 60-70 ms, mens servere i Norge gjerne ligger på 20-25 ms. Til sammenligning vil servere i USA gjerne ligge på 150-300 alt etter hvor serverne er geografisk (østkysten, sentrum (ofte Texas) eller vestkysten.

Leaseweb har et svært godt nettverk, og jeg bruker selv LW for egne servere. Du kan også vurdere EuroVPS som har både god service og god oppetid i tillegg til at de har et kontrollpanel hvor det er veldig enkelt å installere f.eks. WP.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Hei,

Mitt webhotell passer fint for drift av både WP og forum. Priser i signaturlink. Serverne står i hostingsenter i Oslo.

Ingen 1-klikk løsning (du bør kunne installere WP hvis du skal drifte det), men god support. Ta gjerne kontakt på PM eller e-post hvis du har noen spørsmål.
 

proisp

Medlem
Hei,

Jeg skal ikke si noe om kvaliteten på våre tjenester - litt research på nettet gir nok svar på det..

Jeg vil imidlertid gi deg et tips om at du kan be om å få LiteSpeed webserver uten ekstra kostnad så lenge du har Medium eller bedre webhotell hos oss. WordPress.com benyttet LiteSpeed før, men gikk over til Nginx ettersom det var open source selv om de uttalte at de var fornøyd med LiteSpeed (Ref: Goodbye Litespeed, hello Nginx, says WordPress.com | Blue Screen Of Duds). LiteSpeed webserver yter betraktelig bedre enn Apache etter vår erfaring (kommer selvsagt an på Apache konfigurasjon), og det er spesielt synlig på WordPress og Magento løsninger som flyttes fra Apache til LiteSpeed.

Du vil ikke finne noe informasjon om dette på våre nettsider, men informasjon vil komme etter hvert. Vi har hatt LiteSpeed servere i over ett år, men kun for utvalgte kunder/partnere - noe som snart endrer seg.

Dette ble jo nesten en pressemelding, noe som ikke var hensikten :) Dersom dette var drøy kost er det bare å moderere meldingen.

Lenge siden vi har vært aktive her, men kanskje på tide å gjøre noe med det :)
 
Topp