Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Warcraft.no selges

atLind

Member
Hadde jeg eid rettighetene til 'warcraft' hadde nok prisen vært langt høyere.

Så skal det sies at Activision Blizzard ikke har vært særlig frempå når det gjelder lokale varianter av slike domener, mange rundt omkring som brukes til 'diverse'..
 

holte

Medlem
Hadde jeg eid rettighetene til 'warcraft' hadde nok prisen vært langt høyere.

Så skal det sies at Activision Blizzard ikke har vært særlig frempå når det gjelder lokale varianter av slike domener, mange rundt omkring som brukes til 'diverse'..

Poenget med varemerkebeskyttelse er vel at ingen andre skal kunne bruke eller misbruke dette?

Det at selskapet ikke fotfølger eller leter opp alle som bruker det betyr vel ikke at de godkjenner det? Ser at i noen tilfeller kan det brukes om man har samtykke og da i forhold til hva det er registrert som, om jeg forstår rett.

Uansatt burde du opplyse om at rettigheter kan by på problemer når du legger domenet ut for salg.

Her er hva selskapet sier:

World of Warcraft og Warcraft er varemerker eller registrerte varemerker for Blizzard Entertainment, Inc., i USA og/eller andre land.

Blizzards varemerkerettigheter. Når du bruker Blizzards Marks, enten det er helt eller delvis, erkjenner du at Blizzard er den eneste eieren av varemerket, og at du ikke på noen måte vil forstyrre Blizzards rettigheter til varemerket. All goodwill som er avledet fra din bruk av noen del av et Blizzard-merke, tilfaller utelukkende til fordel for, og tilhører, Blizzard. Til slutt, med unntak av de begrensede rettighetene til å bruke Blizzard-merkene som er tillatt under disse retningslinjene, forstår og godtar du at du ikke gis noen andre rettigheter av noe slag, enten implisitt eller på annen måte, til å bruke Blizzard-merkene.

Samtykke til å bruke Blizzards varemerker kan trekkes tilbake av Blizzard når som helst etter eget skjønn.

https://www.blizzard.com/en-us/lega...zard-entertainment-trademark-usage-guidelines
 
Topp