Kjapp og trygg hosting for Wordpress

wallpaper-nettside

Hei!

Jeg ønsker konstruktiv kritikk på mitt nye nettsted, FWB.
Hva er ditt førsteinntrykk? Hva kan utbedres? Noen feil du la merke til? Er dette noe du selv kunne vurdert å bruke?

Jeg vet det finnes tusenvis av wallpapersider der ute, men jeg mener at denne skiller seg ut, med tanke på brukervennlighet, kvalitet og størrelser.

Angående screen-resolutions så har jeg bestemt meg for å prioritere disse:
1. 1280x1024
2. 1280x800
3. 1024x768
4. 1440x900
5. 1680x1050
6. 1920x1200

Men dette er det statistikken som bestemmer over tid.

Alt innhold har jeg også fått tillatelse til å bruke av eierene selv. De blir faktisk positivt overrasket over at jeg i det hele tatt spør om lov til å bruke arbeidet sitt, da flesteparten ikke bryr seg om copyright.

Istedenfor 'gallery' som det er idag, har jeg tenkt til å erstatte dette med en side som viser ALLE wallpapers jeg har, noe som vil gjøre det enklere for brukeren. Det vil ikke erstatte kategoriene. Testsiden for dette finner du her.
Det jeg lurer på er hva jeg kan fylle det tomrommet som er til venstre (der det er piler nå). Jeg føler det mangler noe, spesielt når siden strekker seg så langt ned på testsiden.

Jeg er takknemlig for all respons!
 

Keanu

Geek
En ting jeg savner er å kunne sortere på størrelse. Jeg kjører 1680x1050, og vil vise kun wallpapers som er tilgjengelig en den størrelsen. Ellers ser det bra ut.
 

eightworx

Art Director
forventet ikke å finne noe der til min skjerm, derfor er den stortsett kun grå hehe (2560 x 1600) men likte siden din, den har små plukk som:

- Kontrast mellom skygge og gråfarge på mouseover på menyen oppe

- Logo står i perspektiv men teksten ligger flatt oppå

- Lagre logo som png uten bagrunn istdenfor gif da vil den også ta seg bedre ut.

Ellers synes jeg den fungerer, men forsvinner kanskje litt i mengden med tilsvarende sider?
 

Geir

Medlem
Flott side, fant meg også en ny bakgrunn.

Klikka også på en reklame, siden jeg er så snill. :)

Edit:
Hva med en "Top 10" liste over mest brukte wallpapers generelt og/eller for hver kategori? Så ikke noe til det, kanskje noe å ha?
 
Sist redigert:
Synes den var kul, fant meg en nice bakgrunn der faktisk, takk
Takk! Motiverende å få god respons.

En ting jeg savner er å kunne sortere på størrelse. Jeg kjører 1680x1050, og vil vise kun wallpapers som er tilgjengelig en den størrelsen. Ellers ser det bra ut.
Det er flere som har sagt at de savner en sorteringsfunksjon. Jeg bestemte meg for å lage siden uten for mye viss vass, men jeg er enig i at en automatisk sortering på størrelse hadde vært fint. Den gode nyheten for deg er at alle nye jeg legger ut vil ha din skjermoppløsning :)

forventet ikke å finne noe der til min skjerm, derfor er den stortsett kun grå hehe (2560 x 1600) men likte siden din, den har små plukk som:

- Kontrast mellom skygge og gråfarge på mouseover på menyen oppe

- Logo står i perspektiv men teksten ligger flatt oppå

- Lagre logo som png uten bagrunn istdenfor gif da vil den også ta seg bedre ut.

Ellers synes jeg den fungerer, men forsvinner kanskje litt i mengden med tilsvarende sider?
Jeg skal endre gråfargen og font i menyen.
Angående logo så må jeg inrømme at jeg sliter med å få "FW" i perspektiv, mens "B" gikk fint. Det blir liksom aldri naturlig. Så om du eller noen andre her kunne hjulpet meg med dette hadde det vært fint. Psd kan du laste ned her.
Det er stor konkurranse, men jeg har allerede opparbeidet meg jevn kvalitetstrafikk.

Hva med en "Top 10" liste over mest brukte wallpapers generelt og/eller for hver kategori? Så ikke noe til det, kanskje noe å ha?
Mener du at jeg skal ha en slags "voting" under hver thumb? Eller skal jeg selv se hva som er populært?

Likte siden
Skulle bytta wallpaper men hunden og samboern pryder min!
Det skal litt til å slå både hunden og samboern din ja! :)
 

Fredrik

Medlem
Da har jeg endret litt på logoen din. Hadde ikke den opprinnelige fonten men brukte en innershadow istedet for drop. Satte også inn riktige proporsjoner på FW slik at det følger linjene på boksen (det var ikke så lett uten fonten). Das var alles.
 

Vedlegg

  • fwb3 copy.jpg
    fwb3 copy.jpg
    86,2 KB · Sett: 10

Fredrik

Medlem
Send meg PM med mailadresse så er den din. Bare husk at du burde gå gjennom alle linjer og gjøre alt på nytt ettersom jeg ikke har font eller har målt linjene på font i forhold til boks. Ellers er det bare å ta copy på layer style så bør det være greit.
 
Lagre logo som png uten bagrunn istdenfor gif da vil den også ta seg bedre ut.
png gjør helt klart logoen bedre når det gjelder kvalitet enn det gif gjør, men IE støtter ikke transparency png, som resulterer i en grå bakgrunn.. Jeg vet det finnes javascript som fikser det, men den grå bakgrunnen vil ikke forsvinne før hele siden er lastet ned.

Er det helt feil i å lagre logoen som jpg?
 

Santo

Active Member
... men IE støtter ikke transparency png, som resulterer i en grå bakgrunn.. Jeg vet det finnes javascript som fikser det, men den grå bakgrunnen vil ikke forsvinne før hele siden er lastet ned.

Man må vel tilbake til versjon 6 av IE for at den ikke skal støtte transparency png?
 
Man må vel tilbake til versjon 6 av IE for at den ikke skal støtte transparency png?
Det er nettopp det.. men 14% av brukerne mine bruker fortsatt 6.0(???). Skal jeg ta hensyn til dem eller la de finne ut at det er på tide å oppdatere/skifte nettleser?
 
Topp