Vurderer salg av to lekre nettbutikker innen Zoo-bransjen

Isabell

New Member
Jeg vurderer å selge to flotte, ryddige magento butikker fra Trollweb (samme backend) innen katt- og hundeutstyr samt mat. Kontakt meg på pm for info om domener. En av butikkene er flere år gammel, mens den andre er forholdsvis ny. Ca 2500 påmeldte på nyhetsbrev. Facebooksider med henholdsvis over 2000 og 800 følgere. 2 instagramkontoer med et par hundre følgere.

Det er kun jeg som driver butikken nå. I perioder har dette vært min eneste jobb og gitt en grei inntekt, men jeg har aldri hatt nok penger til å få markedsført skikkelig. Jeg har heller ingen utdanning som er relevant i forhold til nettdrift så det har vært mye prøving og feiling. Hvis noen som har midler til markedsføring og vet hva de driver med tar over tror jeg det er stor muligheter for nettbutikkene til å vokse. Jeg skal ta en mastergrad til høsten og har dermed ikke nok tid til å drive nettbutikkene lenger så eventuelt salg må skje før eller i løpet av sommeren. Jeg synes det ville være trist å legge ned butikkene som jeg har brukt så enormt mye tid på og som har mange fornøyde faste kunder.

Varelager er nå på over 370.000kr (innkjøp eks.mva). 1293 varelinjer på lager (inkl attributter). Det er lagt inn hele 4500 varelinjer i butikkene- mange av disse er utsolgte varer som lett kan bestilles inn hvis man vil utvide. Mest norske leverandører. I bransjen er det mange leverandører som har de samme produktene, både i Sverige, Danmark, Norge og USA. Jeg har godt over 100 bestillinger hver måned til sammen i nettbutikkene. Den nyeste butikken har ca 1/4 av salgene, men dette går litt opp og ned.

Sidene er godt optimalisert for mobil. Klarna-checkout kasse. Nosto implementert.

For spørsmål ta gjerne kontakt på melding :) Hvis ønskelig kan jeg bidra med veiledning om zoobransjen som jeg kjenner godt (har hatt fysisk butikk i flere år også). Tips om leverandører, priser, konkurrenter, produktkunnskap med mer.

Stoppet

Banned
Er du redd noen skal finne ut hvilke butikker det er du selger? Siden du ikke publserer domenene mener jeg ....... ;)

Isabell

New Member
Siden forumet ikke er lukket så har jeg ikke lyst til at kunder som søker etter f.eks. omtaler om butikkene leser at de vurderes å selges. Eventuelt ny eier får vurdere om han eller hun vil dele domenene her. Men send melding så svarer jeg hvilke butikker det gjelder :)

Steve Cash

Medlem
Det er jo egentlig en god begrunnelse, etter mitt ringe skjønn. Om noen mulige kunder virkelig lar være å legge inn en bestilling hvis det blir kjent at butikken er til salgs vet jeg ikke, men det går i alle fall an å tenke seg at det er slik. Uansett er det ingen grunn til å skape uro hvis eieren likevel ikke selger. Den som er seriøst interessert i å kjøpe får sikkert vite adressen av Isabell, mens jeg som ikke har tenkt å kjøpe trenger ikke å vite det. En vil sikkert også få tilgang til regnskap og andre opplysninger for å kunne avgjøre om dette henger på greip, det er jo et minstekrav uansett.

Topp