Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer salg av minbutikk.no

webfyr

Medlem
Er åpen for tilbud på domene (+ nettbutikk-system) for minbutikk.no

Tiden strekker ikke til og så mange ulike prosjekter tar tiden min. Likevel føler jeg potensialet er stort. Derfor vil jeg ikke vurdere bud under 60.000,- (eks. mva), da jeg har mottatt bud på dette fra en "konkurrent" - jeg ønsker selge til noen som ønsker drive dette i markedet og ikke legge det ned eller bare kjøre redirect til eksisterende løsning.

I hovedsak har jeg interesse av å vurdere selge til personer som har interesse av domenet og tenker at de vil prøve kapre en bit av markedet innenfor enkel nettbutikk - et marked som er nokså stort hvis man ser på eksisterende løsninger. Av samme grunn som jeg ikke får fulgt opp butikken så nøye, så har jeg ikke tid til å demonstrere kode og funksjonalitet så mye utover det demoen gir. Så tenk på koden som en hyggelig bonus event.

Skal man lage en butikk som dette, så bør man også tilby design og markedsføre godt. Motivasjonen min og tiden strekker ikke til lenger til alt dette her.

Anta for nå at det ikke er noen inntekt (en gratisplan er beste fremgangsmåte tror jeg) eller trafikk å snakke om.

https://minbutikk.no/demo (her ligger det brukernavn/passord til admin-området også)

En kort forklaring bak koden:

Utviklet fra grunn av i PHP over to år, med felles kodebase fra andre prosjekter. Systemet er organisert slik at man oppretter en butikk automatisk for hver kunde, med domene og sertifikat (en database per kunde og en katalog per kunde med butikkbilder, maler osv.). Butikken er laget slik at man i hovedsak utvikler/korrigerer koden ett sted for alle kunder, så man slipper å distribuere fikser/endringer. Kunders spesialtilpassninger/maler oppbevares i egne maler og hentes fra egne katalog hvis man har en mal som overstyrer (smarty-maler). Ellers lagres alle data på en logisk måte i tabeller som f.eks. heter order og har order_id, order_name, order_date osv. Med andre ord veldig strukturert, normalisert og enkelt å skjønne bare ved å se på database-layouten.
 

webfyr

Medlem
Siden andre også kan ha nytte av det, hvis det ikke gikk frem av det jeg skrev. Det er så og si neglisjerbar trafikk/kunder. Vi snakker maks 20 butikker og det er altså gratis for disse. Forretningsideen er ikke mer komplisert enn å lage en enkel nettbutikk (som er lett å vedlikeholde uten å installere/oppgradere kode for hver butikk) og implementere betaling for tjenesten etter hvert som trafikken tar seg opp tilsvarende som mystore.no og andre... MinButikk egner seg særlig for litt mindre butikker som ikke vil ha masse jobb med oppsett og som bare vil komme i gang på minutter. Jeg får stadig spørsmål om nye betalingsmetoder/integrasjoner og om jeg kan designe butikken for kundene. Det er såklart en forretningsmulighet å også ta betalt for den type tjeneste og få en enda bedre demo av muligheter - men faller utenfor min kompetanse og interesse.
 

webfyr

Medlem
Er åpen for bud over 60.000 (eks. mva). Hensikten ved event. salg er å muligens avslutte driften, da må den være fristende nok totalt sett uten at jeg sitter igjen med deler etter salg.
 
Topp