Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vurderer å dele opp blogg/nettside-lurt eller ikke?

metallian

Medlem
Har bloggen Manneblogg som er min "personlige" blogg hvor jeg skriver om det meste som opptar meg, om det er politikk, film,mat eller blogging. Et sammensurium av temaer og tanker rett og slett.

Etterhvert har mat-delen blitt noe jeg har brukt mer tid på, og jeg er litt bekymret for profilen til siden ettersom jeg ser for meg at jeg kommer til å styre endel på med oppskrifter osv fremover.

Jeg vurderer derfor å starte en egen side for matoppskriftene, men sitter og veier for/imot og blir ikke enig med meg selv..... har derfor noen spm jeg ønsker innspill på:

1. Hvor viktig er domenet og beskrivelsen for treff, f.eks for mat på en side som manneblogg.no? (Altså-betyr det mye for antall søkebesøk ) Alternativet for mat-treff er jo eget domene med lavere aktivitet,færre innlinker totalt sett etc.
2.Reagerer dere "negativt" på at en side som manneblogg.no har matoppskrfiter kontra hva man kanskje ser for seg på en slik side?
3.Hvor mye betyr mengden artikler og søkeord totalt for domenet-altså-hva taper jeg på at jeg ikke poster matinnlegg her på sikt?
4. Hva ville DU gjort - fortsatt å poste mat på manneblogg.no eller opprettet matbloggen.no(eksempel på domene) ?
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator

zapotek

Medlem
Skriver du typiske "mannematartikler" med titler ala: "Skikkelig mannfolkbiff" eller "Slik brygger du ditt eget øl" så synes jeg du skal fortsette å ha dem på siden din. Om du derimot planlegger å ha alle typer oppskrifter ville jeg laget en separat blogg for dem.
 

picxx

Well-Known Member
Tips: behold matdelen på manneblogg, men opprett deg en egen oppskriftsside hvis dette er noe du liker å bruke tid på. På mannebloggen kan du da hardkode en link inn i alle innlegg som ligger i kategorien "meny" hvor du skriver noe slikt som "Flere flotte oppskrifter finner du på navnpånyoppskriftsside!".

Etterhvert kan du jo liksom kun legge ut "manneoppskrifter" på mannebloggen, men ha alt mellom himmel og jord på den nye matbloggen.
 
Kanskje helt enig. Er du interessert i matblogging, så få deg et "matdomene" der oppskrifter og annet matstoff blir publisert. Bruk det du har på mannebloggen til å gi linker til den nye matbloggen. Å fortsette å publisere oppskrifter på mannebloggen synes jeg ikke er særlig naturlig - med mindre det er mannfolk-relatert og evt. også kan gi linker/trafikk til matbloggen.
 

metallian

Medlem
Da har jeg endt opp med nytt domene, så får vi se om jeg får noe gang på det. Evt kan jeg jo bare selge til Tonny ;)

Poster nok fortsatt en og annen oppskrift på mannebloggen men da typiske "manneoppskrifter" som hjemmelaget hamburger eller "Proteinshake for store gutter" mens resten går på nye domenet.

Er veldig sterk konkurranse innen mat så om dette kaster noe av seg tviler jeg på men er jo gøy med nye sider også da- få nye utfordringer :) Dessuten er bloggene mine vel så mye om min "prkåthet" som noe annet så da så :D

PS: Noen med gode tips til gratis WP-theme til matside?
 

Tonny Kluften

Administrator
PS: Noen med gode tips til gratis WP-theme til matside?

Det finnes ikke noen gratis perfekte ferdige mat-themes så tenk heller på hvordan du vil ha den og finn et theme som matcher det. Og ja, du kan bare tjene penger på matsider hvis du er stor. Adsense gir ikke mye pr. klikk på slike sider. Men kommer du opp i 10.000 unike besøkende pr. dag så er det noe å tjene.
 
Topp