Visuell editor nekter å lage paragrafer

Bjørnar

Gründer
Tonny: det anbefales at du beholder den koden pga du da nullstiller margin og padding på alle elementer med mindre annet er spesifisert for de andre elementene, som da kan gi store utslag og ¤#&"#¤&!YE#Y med tanke på crossbrowser som mattisaas korrekt nevner.

ved å heller legge til margin og padding på p-elementet vil du jo fikse feilen slik den skal fikses, etter mitt skjønn. eksempel:
Kode:
p { margin: 10px; padding: 10px; }

Tonny: det anbefales at du beholder den koden pga du da nullstiller margin og padding på alle elementer med mindre annet er spesifisert for de andre elementene, som da kan gi store utslag og ¤#&"#¤&!YE#Y med tanke på crossbrowser som mattisaas korrekt nevner.

ved å heller legge til margin og padding på p-elementet vil du jo fikse feilen slik den skal fikses, etter mitt skjønn. eksempel:
Kode:
p { margin: 10px; padding: 10px; }

Noen grunn til at du har brukt så mye margin og padding i eksempelet ditt?

Når jeg setter inn luft mellom avsnitt, pleier jeg å bruke {margin-bottom: 10px;} eller {margin: 0 0 10px;} -- og ingen padding. Ti piksler, med andre ord. I eksempelet ditt vil margin + padding utgjøre tjue piksler over og tjue piksler under (altså førti piksler mellom avsnittene), pluss tjue ekstra piksler til venstre og høyre for avsnittet i tillegg til den paddingen man har i div-en e.l. avsnittet står i. Noen spesiell grunn til at du bruker så mye luft, eller var dette bare et tilfeldig valgt eksempel?

Bjørnar

Gründer
mja, ikke tilfeldig. ved å starte med for store marginer og paddinger så ser man fort hvor man skal juster inn igjen. hadde jeg skrevet 1px på begge, så hadde det vært litt verre å sett - er du enig i den ? :)

Topp