Vise ekstern feed og så lagre hver feed som post/side

Bjørnar

Gründer
du kan sette den til 3 valg, enten at den kjøres ETTER en side lastes, FØR en side lastes, eller cron.

Du har den vel i drift på dyresiden.no hvis jeg ikke bommer stygt?

forøvrig anbefaler jeg cron

Bjørnar

Gründer
feedwordpress
og
feedwordpress-duplicate-post-filter

men da har du laga suppe,for det var vel feedwordpress som kjørte der tidligere?

Nutz

Med lem
Kan ikke slike finurlige ting straffe seg hos "Big G almighty"?
-Det med at innhold ikke er unikt.

picxx

WF 09
Kan ikke slike finurlige ting straffe seg hos "Big G almighty"?
-Det med at innhold ikke er unikt.

Beror helt på hvordan du bruker det.
Du kan jo f.eks. ha en meget god nettside, men som likevel innhenter nyheter fra andre sider.
Evt. kan det bare være linker i sidebaren, en full aggregatorside eller etc.

er ganske sikker på at Guy kawasaki ikke er enig med deg ;)

Nutz

Med lem
Kom ikke med en påstand om at dette var FYFY.. :)
Men det "evige" maset med at Google har gått til krig mot "Content Farms", samt at man ikke helt vet hvor trigge-grensen til Google går gjør jo dette til en "risikosport".

Dersom "mange nok" bruker samme feeden, så kan jeg tenke meg at bjella går uansett hvor godt innholdet er.

picxx

WF 09
Dersom "mange nok" bruker samme feeden, så kan jeg tenke meg at bjella går uansett hvor godt innholdet er.

Erfaringsmessig tror jeg det er sikrest å bruke feeds som de fleste bruker, nettopp fordi det er "vanlig". Aggregerer man derimot feeds som ikke er brukt så ofte tror jeg man kan score litt minus på dette.
Uansett kommer det helt an på hvilken bruk man er ute etter... skal man sette opp en ren aggregator bør man satse på kvantitet, i stort monn.

Nutz

Med lem
Fikk inntrykk av at Tonny ville generere/opprette "egne" artikler fra denne feeden.
på grunn av denne "..samt lagre hver feed entry som egen side/ eller post"
Mulig jeg misforsto.

picxx

WF 09
Fikk inntrykk av at Tonny ville generere/opprette "egne" artikler fra denne feeden.
på grunn av denne "..samt lagre hver feed entry som egen side/ eller post"
Mulig jeg misforsto.

Aggregerer man oppretter man alltid "eget" innhold, enten det dreier seg om linker, linker med beskrivelser, deler av tekst, hel tekst, hel artikkel, hel artikkel med bilde eller hva det måtte være.

De fleste aggregerer fra egne sider, så ser ikke helt hvorfor det skulle være noe gæer'nt i det? Spørsmålet her var hvordan man lagrer hele denne posten db etter at den er blitt aggregert.
Har du et godt svar Nutz?

Topp