Hehe, vel... med fare for å virke dum; nei, jeg forsto ikke helt sammenlikningen. Du mistet meg der Tonny skal kjøre vervekampanje.
Mulig jeg har formulert meg dårlig i hvordan slike kampanjer kjøres hos meg i hvert fall;
- Har "fake" Facebook-accounts med ~1000-1500 venner hver.
- Oppretter et arrangement og fyller arrangementet med salgstekst om Euroads-kampanjen.
- Inviterer alt og alle samt ber alle invitere alt og alle.
- Penger i lommen.
Når du begynner å snakke om at det er noe galt med VERDI og TYPE kampanje, så ser jeg ikke helt hvordan du kan flette det inn her.
1. Mener du at jeg, som publisher, gjør masse gratis arbeid for Euroads ved å gi dem XXXX antall e-mailaddresser og postnummere som de fritt kan spamme ned - og at det heller er jeg som burde sittet med den "databasen" etter endt kampanje?
2. Eller mener du at brukerne (altså de som blir med på sånne surveys via facebook) helt sikkert aldri får betalt 2 års husleie, men ender opp med masse reklamedritt for resten av livet?
Og en ting til; er det jeg som publisher eller er det Euroads som tiltrer rollen som Tonny i eksempelet ditt?
For dette er verken dyrt for meg eller Euroads.