Vil ikke ha smørefrie ski!

Medlem
Jeg fikk smørefrie ski til jul, absolutt en flott gave men glien er jo ikke helt der og det er nærmest umulig å skøyte/ gå klassisk bortsett fra i nedoverbakkene...
Det må da gå ann å gjøre noe med smørefrie ski, slik at de blir smøreski? Fjerne belegget med strykejern eller noe?

allegretto

Medlem
Tja, greit med flere par ski.. kjøp deg noen skøyteski,.. de koster ikke så mange kronene.
Du vil aldri få de smørefrie skiene til å bli gode skøyteski.

Dag Frogner

Supermedlem
De fleste skøyteski jeg finner på nett ligger på 3-5000,-, noe jeg vil påstå er "mange kroner" kontra smørefrie som man får til 1000,- for komplett pakke.

Men ta med skiene til en sportsbutikk så kan de slipe vekk 90% av rillene under slik at du kan smøre de og da blir de ihvertfall mye bedre. Jeg har gjort dette og det er vel verdt de få hundrelappene de koster. :)

Medlem
King-Nothing, det var en god ide.. man kan kanskje også bruke strykejern? :p
Ellers var jeg nede på min lokale MX sport og fikk meg noen kjemikalier, så får vi håpe jeg slår kompisen min imorgen :)

Travellingman

Nettgrunder
Jeg fikk smørefrie ski til jul, absolutt en flott gave men glien er jo ikke helt der og det er nærmest umulig å skøyte/ gå klassisk bortsett fra i nedoverbakkene...
Det må da gå ann å gjøre noe med smørefrie ski, slik at de blir smøreski? Fjerne belegget med strykejern eller noe?

Sikker på att dette ski-paret står helt i forhold til din vekt? Lengde på ski og hvor mye spenst det er i de spiller nok en viss rolle tror jeg.

allegretto

Medlem
Nei, men viss man i det hele tatt vurderer å gjøre om smørefrie ski til skøyteski... så ser jeg for meg at man ikke har det helt store behovet for noen supre konkurranseski heller.

Selv kjøpte jeg meg noen brukte ski m/binding til 300,- rett før jul. Funker fint å skøyte på. Men alt avhenger av behovet.

Nutz

Med lem
Vil man absolutt smøre, så smør noen brødskiver å ta med på turen. Nyt den flotte naturen og det nydelige været.
Skøyting er nok ikke for amatører og turgåere. Tror ikke kroppen er bygd for slike "unaturlige" bevegelser med tanke på sær belastning.

Topp