Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Viktigheten av å ha misspells av hoveddomene

Ståle

Medlem
Sitter med en ny tjeneste i tankene nå, og driver da med brainstorming rundt et domenenavn.

Alle gode navn som jeg kommer på er selvsagt opptatt, og derfor må man være litt kreativ. Det jeg tenker er å hive på en ekstra "o" el.

Eks:
Ordet med en betydning skrives "yaho". Yaho.tld er opptatt, men yahoo.tld er ledig.

Det jeg lurer på er hvor viktig mener dere at det er å sitte med både yahoo.tld og yaho.tld etc?
 

Daniel

q(O_o)p
Spørs jo veldig på om ideen vil få mest type-in eller via søkemotor :)

Vil jo også tro at det er en stor fordel å eie bil.no istedet for bilz.no, hvis navnet på siden din insinuerer hva den leverer. Hvis det bare er et random navn du finner på så er det vel samme ift den biten.
 

Ståle

Medlem
navnet vil ikke si så veldig mye hva siden leverer. hvis man tar eksempelet bil.tld så hadde det fks blitt "biil.tld".

Det vil ikke bli snakk om type-in trafikk, men heller word to mouth trafikk, da man utaler "biil.tld" som "bil.tld" og dermed er det det folk først skriver inn i sitt adressefelt.

Eller...? :)
 

picxx

Well-Known Member
Om det er en norsk side tror jeg folk er ganske bevisste på domener (som eks. kan jo taes topp-søkeordene i søkemotorene, som er søk på div. domenenavn). Du kan jo høre med f.eks. bip.no om type-in trafikken har økt betraktelig de siste årene, noe jeg egentlig tviler på.

Om det er en engelsk side ville jeg nok sikret meg i 'alle kanter', da det er mange ikke-native engelske (og også native) som lett taster feil på en bokstav når de skriver rett inn i nettleseren.

Ellers er det vel faktisk ikke så veldig utbredt med type-in i norge om man (igjen) titter litt på topp søkeordene i norske søkemotorer.
 
Topp