Videresende dynamiske urler

Tonny Kluften

Administrator
Det blir en slik redirect ja.
Og ja, SEO, jeg har masse dyplinker inn til nettstedet og må beholde dem.
Når det gjelder canonical urls så blir det bare en url pr side etter at de er redirected så det skal ikke bli noe problem. Eller var det ikke det du mente?

Tonny Kluften

Administrator
2/11?

Får fortsatt 404 her, så jeg er usikker på hvor problemet ligger, men kan 2/11 tolkes som at du fikk ting til å virke som det skal, eller er den ekstra bindestreken der fortsatt ...?

2/11 er kristenversjonen av "f... i hel...", vil ikke risikere å støte evt. kristne WF-medlemmer.

Ja, du skal få 404, men du ser at linkene blir omsrevet riktig ikke sant? Bindestreken er borte, det var den 11tes Firefoxcachen som beholdt den. Beklager å ha kastet bort tida di unødvendig.

Jeg ser ikke linkene omskrevet i det hele tatt, men det går opp for meg nå at grunnen til det kan være at jeg sitter i Internet Explorer, som tydeligvis ikke finner det bryet verdt å omskrive i det hele tatt når ny URI gir 404-melding. Men det fungerer hos deg? Supert!

Sist redigert:
Ett eller annet sted (f.eks. like over header()-funksjonen) skriver du
PHP:
$url = strtolower($uri);

Funker ikke på ÆØÅ og andre spesialtegn, de må tas manuelt med str_replace() eller lignende. Men det pleier ikke å være det største problemet i URL-er akkurat ...

Ett eller annet sted (f.eks. like over header()-funksjonen) skriver du
PHP:
$url = strtolower($uri);

Funker ikke på ÆØÅ og andre spesialtegn, de må tas manuelt med str_replace() eller lignende. Men det pleier ikke å være det største problemet i URL-er akkurat ...

... og for å også få med ÆØÅ bruker du heller noe slikt:

PHP:
$url = strtolower(str_replace(array('Æ', 'Ø', 'Å'), array('æ', 'ø', 'å'), $uri));

Topp