Dag Frogner
Supermedlem
Jeg har laget en nettside for en kunde. Denne kunden skal nå leie inn noen til å gjøre SEO-arbeid og dette er en person jeg har fått tak i. SEO-arbeideren mottar kun betaling via PayPal og kunden min har ikke PayPal-konto og er ikke interessert i å opprette dette kun for denne ene betalingen.
Problemet er at SEO-arbeideren ikke er mva-pliktig, men det er jeg. Jeg kan godt legge ut dette beløpet til SEO-arbeideren og så få penger fra min kunde, men hvordan blir dette med faktura jeg sender min kunde da? Jeg kan jo ikke skrive uten mva når jeg er pliktig, selvom tjenesten er uten mva, men skriver jeg prisen inkl mva blir det jo feil det også.
Hva er korrekt her?
Problemet er at SEO-arbeideren ikke er mva-pliktig, men det er jeg. Jeg kan godt legge ut dette beløpet til SEO-arbeideren og så få penger fra min kunde, men hvordan blir dette med faktura jeg sender min kunde da? Jeg kan jo ikke skrive uten mva når jeg er pliktig, selvom tjenesten er uten mva, men skriver jeg prisen inkl mva blir det jo feil det også.
Hva er korrekt her?