Verktøy for optimalisering av trege pcer

dkoder

Medlem
Nye maskiner kommer jo spekket med bloatware, ikke rart de går tregt. Men det tar jo fort noen timer å re-innstallere OS m. riktige drivere og customize nytt oppsett med nødvendig software og performance tweaks. Det er vel få som vil betale for det?

pcguruen.no

New Member
Nye maskiner kommer jo spekket med bloatware, ikke rart de går tregt. Men det tar jo fort noen timer å re-innstallere OS m. riktige drivere og customize nytt oppsett med nødvendig software og performance tweaks. Det er vel få som vil betale for det?

Enig i at det er mye bloatware som standard. Tar fort noen timer å fikse optimalt, men bedrifter tenker jo på en annen måte med produktivitet vs kostnad. Er ingen problemer for en gjennomsnittlig bedrift å betale endel tusen for å få det optimalt.

pcguruen.no

New Member
De viktigste verktøyene ligger jo allerede i Windows, defragmentering, startende tjenester og prosesser i msconfig og rett og slett avinstallere søppel.

Enig. Men dette er pcer jeg ikke har hatt ansvar for fra starten av, typisk når jeg kommer til en ny bedrift.. Når det gjelder pcer jeg setter opp skikkelig fra starten av oppstår det sjelden problemer, og det er lett å fikse i ettertid. Defrag og backup blir satt opp skikkelig, slik at det blir lite merarbeid.

Topp