Panlegis /verdun group
Hei
Jeg driver som mange andre og krangler med panlegis om og få dem til og holde det de lovde meg.
Jeg kjøpte et nuf i november 2011, jeg var klar over at EK på AS skulle ned i 30 000 fra januar av så jeg var veldig skeptisk til og tegne nuf, da jeg fint kunne vente et par månder.
Jeg ble til slutt overtalt da jeg skulle få med en AS garanti i pakken, fikk også prisen litt ned, trengte bare betale 5000 + brreg. samt jeg ble lovet at alle utgifter jeg hadde ved opprettelse og drift av NUF'et ville telle som EK når jeg skulle opprette et AS.
De skulle også hjelpe med revisor hjelp når den tid kom,så jeg skulle bare ta vare på alle kvitteringer .
Etter jeg hadde betalt de,
Opprettet de først NUFet i feil navn.
Etter jeg klaget på dette, hadde de et ekstraordinært styremøte, uten meg til stede, der de vedtok at firmaet skulle skifte navn.
Jeg trodde dette var i orden ,men så fikk jeg brev fra berrg.no om at det skjedde en feil ved registreringen min pga manglende dokumentasjon ved navneendringen.
Jeg sendte da ny mail til dem, men fikk ikke svar, så da satte jeg meg inn i opprettelse av nyf, og sendte selv brreg de papirene de trengte. Jeg fikk etter hvert svar fra panlegis at de skulle fikse dette men da hadde jeg stresset med tlf og mail og ordnet det.
Jeg hadde også forstått det slik at jeg betalte dem for og ordne alt med firamet,
dvs jeg tok ikke og sendte inn noe selvangivelse for firamet,
dette viste seg å være dumt, da jeg fikk telefon fra skatt vest.
Jeg skrev et brev til dem, med dokumentasjon om Nufet, så da gikk også dette i orden.
Jeg har enda ikke fått noe hjelp av panlegis til revisor hjelp,de sier de kan hjelpe og så blir det med det. de henviste meg tilslutt til et nummer jeg kan ringe, men når jeg tar kontakt med dem har de ikke tid før i august.
Panlegis har også gått tilbake på hele AS garantien,og begrunnet dette som at , de hadde ingen pakker som gav dette tilbudet,- de hadde faktisk aldri hørt om noe AS garanti.
Så om jeg nå skal få hjelp må jeg betale mer penger.
Hej Balls of Norway
>>>
>>>Kr 3 759,- ferdig reg. (eksl revisors gebyr) för AS
>>>
>>>Revisor kan vi självklart också hjälpa till med.
>>>
>>>Att bara få någon att se igenom kvitton blir ingen stor kostnad.
>>>
>>>Kanske bäst om jag skickar ut en faktura till dig då?
>>>
>>>Med vänliga hälsningar
Dette hele ser ut som en ny svindel og jeg vet ikke helt vilken vei jeg skal ta videre.
Jeg synes "Kanske bäst om jag skickar ut en faktura till dig då? " egentlig er ganske morrsomt da det er det intrykket de fleste har av akuratt panlegis.
-Vi shiper deg en faktura eller trekker en sum fra visakortet ditt så er vår business done.
Det jeg egentlig skulle spørre om her, var har dere noen beviser på at Verdun group og Panlegis er samme firmaer eller deler av samme konglomerat? Selger påstår verdoun group er en konkurent er dette sant?
Verdoun group har startet og ringe meg nå, så det er derfor jeg skulle likt og vist dette.
Og om dere har noen tips til hva jeg skal gjøre nå, kan jeg gå til forliksrådet, jeg sliter nokk med og dokumenter at de gav meg AS garanti samt løfter om gratis revisor hjelp.
Jeg er redd for at alle utgifter jeg har hatt på Domener, bøker, tegnesaker osv ikke kan bli regnet med som EK på mitt AS noe som gjør at jeg ikke har de 30000 jeg trenger. jeg er ikke innteresert i og forsette med NUFet da det betyr jeg må forsette og betale panlegis penger for driften av dette.