Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdisetting på domener

gluntn

New Member
Hei.

Uten å måtte sette alt bort til f.eks. Sedo, hvordan kan en sette ca. verdi på et domene?

Sitter f.eks. på

playernews.co.uk
raiseyourmoney.com

Hvordan finner jeg ut hva denne kan være verdt??
 

looper

Medlem
Joda, det er markedet etterspørsel, men det går også å se på tidligere salg for å få ett prisbilde. Jeg anbefaler deg å abonnere på cax dot com og domaining dot com sine nyhetsbrev, i tillegg så kan melde deg inn på namepros dot com.

Lykke til
 

Elemil89

Medlem
Nå er det vel en egen bransje for det med å finne verdien på et domene. Det er en grunn til at det finnes eksperter :)! Dårlig svar, men for å være ærlig, så tror jeg ikke det finnes noen eksperter på dette her inne!

De som kan det, har peiling på hvor populære ordene er, hvor lett det er å huske (det finnes bokstavkombinasjoner som huskes bedre enn andre) og hvor attraktiv bransjen de representerer er. Har man f.eks et konge domene, men i en bransje der det ikke finnes penger, er ingen villige til å betale mye.

F.eks

FerrariMonaco.com vil ha en betydlig større værdi enn FerrariOslo.com
 
Sist redigert:

Erlend

Medlem
Jeg tror nok det er mange her på forumet som har god peiling på hva et domene er verdt. For det er jo tross alt mange her som kjøper og selger mange domener.

Når det er sagt, så er det ikke noe fasitsvar på hvor mye et domene er verdt.
Nå er det vel en egen bransje for det med å finne verdien på et domene. Det er en grunn til at det finnes eksperter :)! Dårlig svar, men for å være ærlig, så tror jeg ikke det finnes noen eksperter på dette her inne!

De som kan det, har peiling på hvor populære ordene er, hvor lett det er å huske (det finnes bokstavkombinasjoner som huskes bedre enn andre) og hvor attraktiv bransjen de representerer er. Har man f.eks et konge domene, men i en bransje der det ikke finnes penger, er ingen villige til å betale mye.

F.eks

FerrariMonaco.com vil ha en betydlig større værdi enn FerrariOslo.com
 
Topp