Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdien av et domene samt overtakelse

Hei.

Har fått mulighet til å kjøpe et domene til en stor spansk fotball klubb som jeg skal ha et forum på da med en presis forkortelse. Er et .com domene

Det er et spot on domene som nevnt nedenfor:

Eks MUFCforum.com
(ja, jeg veit Manchester united er en englesk klubb men dere ser poenget:) )

- Hvor mye er et sånt domene verdt? ca pris for dere som er greie på dette.

- hvordan foregår en overdragelse av domene. ( jeg skal eventuelt betale via paypal )

Setter stor pris på svar.
 

hvaer

Medlem
- Hvor mye er et sånt domene verdt? ca pris for dere som er greie på dette.
Umulig å si uten å se domenet, hva det er brukt til tidligere, etc.

- hvordan foregår en overdragelse av domene. ( jeg skal eventuelt betale via paypal )
Hvis det er litt penger inne i bildet, bruk f.eks https://escrow.com/index.asp fremfor paypal. Slik er både du og kjøpers interesser ivaretatt. Ok, det er litt dyrere, men da kan du få alle detaljer, og se at domenet er overført til deg, før du løser ut betalingen.
 
- Hvor mye er et sånt domene verdt? ca pris for dere som er greie på dette.
Umulig å si uten å se domenet, hva det er brukt til tidligere, etc.

- hvordan foregår en overdragelse av domene. ( jeg skal eventuelt betale via paypal )
Hvis det er litt penger inne i bildet, bruk f.eks https://escrow.com/index.asp fremfor paypal. Slik er både du og kjøpers interesser ivaretatt. Ok, det er litt dyrere, men da kan du få alle detaljer, og se at domenet er overført til deg, før du løser ut betalingen.

Ta Manchester som et eksempel som er en stor klubb. Si at dette domenet ble ledig i dag MUFCforum.com hvilken verdi ville det hatt om man gjorde noe ut av det i form av et forum?

Takk for tipset om escrow.
 
Nei, jeg har ikke sjekket det. Tviler på at dette kan bli noe problem.

Om jeg eks hadde ønsket å kjøpe MUFCforum.com kan jeg ikke se noe grunnlag for at MUFC skulle komme å kreve dette domenet.
 

Bjørn

Domenespekulant
Hvis du skal sette opp og drifte et forum, så spiller vel en verdi mindre eller null rolle i dette tilfelle. Et forum har i utgangspunktet liten verdi, såfremt det ikke har veldig mange medlemmer som er aktive.
 

metallian

Medlem
Det syns jeg ikke dersom domenet er av typen coysforum,mufcforum,barcaforum etc for din klubb. Dersom du stoler på meg kan du sende det til meg på PM så kan jeg si hvordan jeg oppfatter det mtp gjenkjennelighet etc. (Driver fotballside selv, men kan love at jeg ikke skal snappe domenet!)
 

NilsF

Medlem
Generelt er vel et slikt domene neppe verdt registreringsavgiften, og som eksempel, så er MUFCforum.com ledig for registrering.

Dersom du har en genuin interesse for å drive et forum, så får du spørre deg selv om hvilken verdi domenet har for deg. Jeg anser det som tvilsomt at du får solgt domenet for noe nevneverdig beløp om du en gang med tiden ikke lenger har behov for domenet.
 

Bjørn

Domenespekulant
Som NilsF sier, det kryr av gode kombinasjoner som egner seg for et forum, så personlig ville jeg prøvd å sjekket ledige alternativ først...
 
Men hva i fremtiden forumet har blitt en skikkelig motor. Tenker da på annonsering o.l
Burde finnes muligheter for inntjening evemtuelt også.
 
Tviler jeg ikke på at det er Dag. Men noen muligheter bør vel ligge der om man får nok trafikk i fremtiden får man håpe.
 
Hei igjen!

Har kikket litt på esccrow men blir noe dyrt og håper det finnes en løsning utenom.

Selgeren ønsker betalt via paypal. Er det muligheter tilstede der betaling ikke blir utført før domenet er overført som dere kjenner til eller må man kunn handle på "tillit"?
 

SYSE

Medlem
Paypal har ikke Seller Protection e.l. for "digitale varer og tjenester", så Escrow er nok det eneste alternativet ditt.

Husk også på å utforme en skriftlig avtale dere i mellom. Denne bør som et minimum inneholde et punkt som forteller at nåværende eier oppgir alle rettigheter til domenenavnet til deg, og hva vederlaget for dette er.

Husk også på å påse at epostadressen for admin-contact blir oppdatert, siden den som disponerer over denne adressen i realiteten også disponerer over domenenavnet. Lykke til :)
 
Topp