Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Verdi av .info domene

Martin R

Medlem
Østfold er et fylke i Norge har det ikke en god verdi i seg selv?
Det er jo 18 kommuner i Østfold, så dette kan vel være et godt domene for de som ønsker å lage en side om det? Hva tenker DU at domenet er verdt i pris?
 

JoachimO

Medlem
Domenet i seg selv? Fint lite.

.info domener er ikke videre attraktive for å være ærlig, med særnorske tegn enda mindre.
 
U

UglyKidJoe

Guest
Veldig vanskelig å sette pris på et domene, det må være slik at den virkelige verdien tilsvarer det noen som har bruk for det har lyst til å betale for, alt annet er ren gjetting/synsing/ønsketenkning.

Feks hvis du spør meg så har jeg ikke bruk for et slikt domene ergo det har null verdi for meg (og for deg som selger det) mens noen andre som kunne tenke seg å utvikle noe basert på dette domenet har helt andre tanker og er kanskje villig å betale deg tusenvis av kroner for det.
 

Bjørn

Domenespekulant
Enig at .info ikke har stor verdi i seg selv. Den lille erfaringen jeg har med kjøp og salg av .info, så vil jeg si at mange svært gode .info kan kjøpes i prisklassen 200-800,-. Personlig er jeg stor fan av .info domener, såfremt de på norsk passer som et "info-domene", f.eks. info om byer som Oslo.info, eller problemer e.l. som Mugg.info/Tv.info etc.
 

Martin R

Medlem
Takk for tilbakemeldinger dere! :)

Bjørn: Kan hende jeg har noen domener du kommer til å like Bjørn.
Har sendt deg en PM,

Uglykidjoe: Jeg skjønner, det er sant kommer an på hva kjøper skal med domenet og hva personen tenker.

JoachimO: Okei, jeg tenkte det var verdt litt mer en andre domener, siden det er et fylke.
 
Topp