Verdens mest vanskelige gåte!

kongen

kongemedlem
Løser du gåten?

Hvis du ser mot nord så ser du bare skyggen av det. Hvis du snur deg mot sør så ser du også bare skyggen av det. Hvis du har sola bak deg så ser du skyggen av det. Og når du stirrer rett på sola så ser du også bare skyggen av det. Hvis du prøver å se det så vil du ikke kunne se det selv om du ser skyggen av det. Du kan aldri unngå å se skyggen av det når du er våken med åpne øyer. Hva er det du ser skyggen av?

Sist redigert:

zechi

Medlem
Lyst til å si meg selv evt min skygge... men når jeg stirrer rett på sola og forsatt ser det så har jeg ikke peiling.

Eventuelt så ser jeg skyggen av sola/lyset....

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Paulus' brev til Kolosserne (2. kapittel)?
"Så la da ingen dømme dere for det dere spiser eller drikker, eller når det gjelder høytider, nymånedag eller sabbat. Alt dette er bare et skyggebilde av det som skulle komme."

Tonny Kluften

Administrator
Paulus' brev til Kolosserne (2. kapittel)? "Så la da ingen dømme dere for det dere spiser eller drikker, eller når det gjelder høytider, nymånedag eller sabbat. Alt dette er bare et skyggebilde av det som skulle komme."

Ble de kalt kolosser fordi de spiste så innmari mye?

Så om jeg spiser mye så skal jeg ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg kommer til å spise noe sinnsvakt mye mere i fremtida?

antillum

Medlem
øyelokket eller nesa, om det er bokstavelig ment..? men fortiden passer best inn om det er vise ord du kommer med her ^^ he he, er morro med litt gjetting annet enn IT å gitt :p

trello123

New Member
Løser du gåten?

Hvis du ser mot nord så ser du bare skyggen av det. Hvis du snur deg mot sør så ser du også bare skyggen av det. Hvis du har sola bak deg så ser du skyggen av det. Og når du stirrer rett på sola så ser du også bare skyggen av det. Hvis du prøver å se det så vil du ikke kunne se det selv om du ser skyggen av det. Du kan aldri unngå å se skyggen av det når du er våken med åpne øyer. Hva er det du ser skyggen av?

Er det lyset? Det er jo p en måte skyggen av sola..

Topp