Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Vareutvalg i storkiosk/butikk/veikro/campingplass

glalaksen

Medlem
Hei

Samboeren min har overtatt som driftsleder på en bedrift som i hovedsak er et gatekjøkken med en kiosk etc Den er lokalisert ved riksveien og ligger inntil et hytteområde med rundt 70-80 hytter i gangavstand samt like mange campingvogner. Ferdig utbygd skal der vel være rundt 200-230 enheter

Hun vil gjøre om til mer en "veikro" med ordentlig mat i tilegg til fastfooden osv. Hun er kokk så dette har hun kontroll på.

Der er ca 120 m2 med butikk som selger litt caravan/hytteutstyr, litt gaver interiør, bittelitt dagligvarer (7-800 varelinjer) Størstedelen av omsetningen er snop, potetgull, brus og øl.

Det jeg lurer på er om ikke dere kan komme med forslag på varer som kunne passet inn.

Vi har foreløpig kommet på, kjøpefilm/cder, bilrekvisita (langt til neste plass med noe utvalg) Det er ikke stort ov står litt fast og blir veldig glad for innspill.
 

glalaksen

Medlem
Der selges en del turistrelaterte ting som klistremerker av elger og norske troll laget av små barn i kina. Det går også en god del fiskeutstyr og der er utvalget bra.

Kom gjerne med forslag på leverandører på varer vi har fra før også.
 

picxx

Well-Known Member
Tja, skipagurra camping hadde jo tjenester som var ekstremt etterspurte.. :D
 

Speca

Medlem
Spør kundene om hva de vil ha der. En skikkelig spørreundersøkelse er nødvendig for å finne ut hva dere skal ha. Å spørre på ett nettforum uten å vite hva eller hvor blir helt umulig å forholde seg til.
 
Vanskelig å si uten mer info, er dette hytteområdet ved skogen, sjøen, fjellet eller annet sted? Når er det flest folk der? Er det langt til andre butikker?
 

glalaksen

Medlem
Speca og Abroke

Dere har selvfølgelig helt rett. Jeg satt bare og drodlet litt og tenkte at jeg kunne slenge ut en forespørsel på dette eminente forum.

Den er lokalisert ved havet og ved RV17, ca ti mil sør for Bodø. Det er 7 km til en coop marked og en joker, samt kafe, byggtorg++

Kundene slik vi ser det er;

1 Fra tidligere nevnte camping

2 Folk som reiser forbi langs veien

3 Lokalbefolkningen

Spørreundersøkelse er en god ide, men personlig er jeg redd det blir et utrolig stort sprik i ønskene i og med at de forskjellige kundegruppene har vidt forskjellige behov. Men vi kan vel klare å finne fellesnevnere om vi får til en skikkelig god undersøkelse.
 

Speca

Medlem
Så vi snakker altså enten Reipå,Mevik eller Kjellingstraumen? Men etter hva jeg kan huske så ligger Kjellingstraumen for langt nord iht 10 mil sør for Bodø.

Årsaken til at man må se på hvor man er, er at man må se det i sammenheng med hva som allerede tilbys i nærområdet. Det er ingen grunn til å drive noen andre direkte i næringen.

Driv sært nok, men samtidig interessant nok, med noe ingen andre gjør i området. Da kan dere tjene godt med penger på sikt, men det er mer hardt arbeid enn å bare slenge opp ett gatekjøkken med noen vindusviskere.
 

glalaksen

Medlem
Skaugvoll, er avkjørselen til Inndyr hvis du er kjent i området


Et godt poeng med å drive sært, eller med noe spesielt. Lagd en moderne versjon av en landhandel/krambu. Sånne butikker som på en eller annen uforklarlig måte har "alt" på lager. På et par hundre kvadrat.
 

HPF

Medlem
Hun vil gjøre om til mer en "veikro" med ordentlig mat i tilegg til fastfooden osv. Hun er kokk så dette har hun kontroll på.
Folk betaler villig 35-40 kroner for ferskt brød om morgenen. Lag noen boller også i forskjellige varianter pluss noen skikkelige pølsebrød å legge pølsene i. Folk i Norge har mye penger så de betaler gjerne ekstra for god kvalitet.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hva med fluesmekkere og sånt utstyr? Hvis folk først *har* problem med skadedyr betaler de hvasomhelst for å bli kvitt det; vi kan sikkert finne på noe (Fluesmekker.no: Produktinformasjon Antiflue Proff.).

Ellers.. croissants & kaffe-takeaway (bean-to-cup eller puter/kapsler; noe dyrere men bedre smak en 4 timer gammel traktekaffe)?
Spm for min del ville vært om det er vits med gaver/interiør, men dere får vel litt innsikt i omsetningen som var, ville jeg tro?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Noe av samme som Pong - kaffe:

hva med noen *litt* mer "fancy" kaffetyper? folk vil jo gjerne kose seg litt når de er på ferie, og god kaffe, enten man skal ut og fiske, eller bare skal kose seg foran hytta om morgenen er jo gull da! det er vel poser med ferdig filtermalt som vil være det greieste, mener friele har noen poser som kan passe? (evt kan dere jo selvsagt ha hele bønner og kverne i butikken, da tror jeg jeg hadde kjøpt en pose pr dag)

hmmm... spekemat pleier også å være en vinner på hytta hos oss? Tind har endel ford*** gode saker
 

Pandora

Medlem
Kina

Der selges en del turistrelaterte ting som klistremerker av elger og norske troll laget av små barn i kina. Det går også en god del fiskeutstyr og der er utvalget bra.

Kom gjerne med forslag på leverandører på varer vi har fra før også.

...av små barn i kina...

Klarer ikke å lese stort annen enn akkurat dette jeg..

hm..
 
Topp