Skriver dette i alle fakturaene mine selv pluss at det står i kjøpsvilkårene på nettbutikken, begynte med dette fordi jeg så at mange andre gjør det.
Regnet derfor med at det var enten en fordel eller nødvendighet å informere kjøper om at de ikke eier varen før den er betalt. (burde egentlig være selvsagt).
Men hva er poenget? Jeg kan jo ikke møte på døra og kreve varer i retur når folk ikke betaler, da er uansett varer pakket ut og tatt i bruk og jeg er ikke så veldig interessert i å ha de igjen. Sender heller saken til Namsmann.
Man har kanskje rett på varen hvis kunde går konkurs før han betaler?
Jeg spør fordi noen spurte meg og jeg ikke hadde et godt svar.
Regnet derfor med at det var enten en fordel eller nødvendighet å informere kjøper om at de ikke eier varen før den er betalt. (burde egentlig være selvsagt).
Men hva er poenget? Jeg kan jo ikke møte på døra og kreve varer i retur når folk ikke betaler, da er uansett varer pakket ut og tatt i bruk og jeg er ikke så veldig interessert i å ha de igjen. Sender heller saken til Namsmann.
Man har kanskje rett på varen hvis kunde går konkurs før han betaler?
Jeg spør fordi noen spurte meg og jeg ikke hadde et godt svar.