Men noen ganger kan affiliateannonser, scripts eller dårlige CMS lage krøll i valideringen, men det gjør ikke noe. Men ikke-validerende sider kan gi seg utslag i forviklinger.
Jeg hadde en kunde som hadde vært på kurs hos Nina Furu. De kom tilbake glade og fornøyde og fortalte meg at nå måtte jeg få sidene til å validere slik at de ranket bedre i Google.
CMS de brukte var ikke topp og det validerte ikke. Det ville antagelig ha kostet dem mange tusenlapper å få rettet det.
Jeg forklarte dem hva jeg mener om saken og hvor stor andel av internetts nettsider som ikke validerer, men allikevel ranker. Forklarte også logikken bak tanken som er at Google ikke kan ranke nettsider pga validering når det er så mange sider som ikke validerer.
(Må nevne at jeg ikke har vært på Nina Furu sine kurs, håper og tror at kunden min hadde lagt for stor vekt på den biten i forhold til hva Furu har sagt til dem).
Og ja, la selvfølgelig sidene validere hvis du kan, grunnen er den Helge beskriver over her.