Frem til Januar så var jeg hos Host1, og kunne ikke si mye positivt om stabiliteten på webhotellene deres, i perioden 31 Januar 2013 til 31 Januar 2014, har jeg hatt nærmere to døgn nedetid til sammen, noe de alltid begrunner med diverse angrep av noe slag, byttet helt i slutten av januar i år til
Webhotellshop, og har ikke opplevd noe nedetid overhodet, MEN jeg var så dum at jeg nylig prøvde meg en snau måned hos Host1, hvor jeg opplevde nesten syv timer nedetid, til dels grunnet at de sleit med å flytte meg over til en annen server enn det jeg ble automatisk tildelt, og grunnet angrep på serverne. Jeg ble da så frustrert, og så at de fortsatt sliter med mye nedetid og dårlige varslingsrutiner? Jeg får varsel så fort Jetpack-plugin i WordPress ikke får kontakt med sidene mine, og jeg måtte selv varsle Host1 under den siste perioden med nedetid, for de hadde tydeligvis ikke fått varsel, jeg syntes det er alarmerende når en enkel plugin under WordPress gir alarm med en gang, mens Host1 ikke syntes å ha gode systemer for å reagere på dette.
Jeg er nå tilbake hos Webhotellshop, alt fungerer fint, sidene er mye raskere enn Host1, og ingen nedetid grunnet angrep. Jeg benyttet meg av Host1 sin 30 dager pengene tilbake garanti.
Jeg har hatt webhotell hos One tidligere, før Host1, og har ett som jeg bruker til testing, selv ikke der har jeg siden 2009 opplevd så mye nedetid som hos Host1, kjenner flere som har webhoteller andre steder, som Syse, ProISP, Hostgator, og ingen av de opplever problemer i form av angrep som Host1 stadig unnskylder seg for, jeg kan overhodet ikke anbefale Host1 til noen, spesielt på webhotell, de andre tjenestene kjenner jeg ikke så godt til, men servicenivået og tiden har også falt det siste halvannet året.